کد خبر: ۹۶۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۹۸
حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: نخستین گروه هایی که با امام همراهی کردند موتلفه اسلامی بود و جناب آقای عسگراولادی در این رابطه پیشتاز بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی: مشکلات هیچگاه عسگراولادی را از پا درنیاورد /او مجاهد صادق و پیشتاز در مبارزه بودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت مرحوم عسگراولادی، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَ»، گفت: این آیه شریفه مصادیق بسیاری در تاریخ اسلام داشته که یکی از آنها به نظرم مرحوم آقای عسگراولادی است که باورمند بود به آنچه در راهش مجاهدت می کرد ایمان به پروردگار متعال ایمان به رسول خدا و ایمان به ائمه هدی و ایمان به کتاب الله مواردی بود که آن مرحوم به آن مومن بود و در این راه استقامت کرد.

وی افزود: مرحوم آقای عسگراولادی همواره از آغاز جوانی در راه جوانی کوشا بودند تا اینکه با امام امت در ابتدای نهضت آشنا شدند. با داشتن هیئت معینی برای خود بر اساس توصیه حضرت امام با چند هیئت دیگر به ائتلاف رسیدند و موتلفه اسلامی را پدید آوردند تا در این راه بتوانند فعالیت های دینی و رشد معارف دینی را پیش ببرند و هم در مسیر انقلاب با امام همراهی کنند. در این مسیر فعالیت های آقای عسگراولادی و شهید عراقی آغاز شد و تمام اعلامیه ها و فعالیت های امام توسط این عزیزان صورت می گرفت به خصوص در جریان پانزده خرداد وی فعال بود و دستگیر شد و فریاد ملت ایران را در قالب آن حرکت به گوش جهانیان برساند.

حضور موثر مرحوم عسگراولادی در مبارزات انقلابی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بعد از آن امام به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی در زمینه کاپیتولاسیون و تبعید رژیم گمان می کرد. همه صداها خاموش شده ولی با حرکت عظیم و انقلابی اعدام منصور صدای آمریکایی ها در گلوی رژیم شاهنشاهی خفه شد و هم صدای نهضت به گوش جهانیان رسید گرچه هزینه آن بسیار سنگین بود و با شهادت شهید امانی و بخارایی و نیک نژاد حضور این آقای عسگراولادی و دوستانشان بسیار موثر واقع شد آنها گروه های مختلفی که مبارزه می کردند در زندان برای ادامه مسیر شناسایی می کردند آنها با باورهای اعتفادیشات سخت ایستادند و مقابله کردند و جریان اسلامی را رشد دادند و ترقی دادند و توانستند با جریانات مسلمان همراهی کنند و آنها را به مبارزه فرابخوانند این مقطع زندان مقطع بسیار مهمی است و در زندگی مرحوم عسگراولادی نقش موثری در این زمینه داشت.

نخستین گروه هایی که با امام همراهی کردند همین موتلفه اسلامی بود

حجت الاسلام و المسلمین معزی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب؛ حضور نیروهایی که امام از آنها شناخت داشته و می توانستند آنها را همراهی کنند ضروری بود و نخستین گروه هایی که با امام همراهی کردند همین موتلفه اسلامی بود و جناب آقای عسگراولادی در این رابطه پیشتاز بود و در همان روزهای نخستین انقلاب که امام به جهانیان بفهماند که انقلاب برای کسب قدرت نیست بلکه برای رسیدگی به محرومان بوده مسأله کمیته امداد پیش کشیده شد . آقای عسگراولادی به عنوان نماینده امام در کمیته امداد فعالیت خود را آغاز کرد و اعتماد امام را در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی جلب کرده بود.

وی گفت: آقای عسگراولادی همراه و مقلد و مطیع امام بود و پذیرفت دورانی وزیر بازرگانی شود و توانست وضعیت جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد و در دوره وزارت و سمت های مختلف هیچ گاه مشکلات ایشان را از پا درنیاورد بسیار متواضع و فروتن بود و به بزرگان احترام می گذاشت حتی به افرادی که سابقه مبارزاتی داشتند اما با ایشان هم خط نبودند نیز احترام می گذاشت و در دوره های مختلف از نظر سیاسی فعالیت می کرد. ایشان مردی صبور فهیم موقعیت شناس و فعال بود و انسانی به تمام معنا مجاهدی صادق بود و به تعبیر امام خامنه‌ای ایستاد به صداقتش و سرانجام به رحمت الهی دست یافت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: