کد خبر: ۹۶۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۱۳۷
یک عضو هیات رئیسه مجمع زنان اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: با موافقت مجمع زنان قرار شد کارگروه ویژه‌ای در خصوص کشتار زنان و کودکان بی‌گناه غزه تشکیل شود.

آزاد: مجمع زنان IPU به کشتار کودکان غزه واکنش نشان می‌دهدبه گزارش خبرداغ ، الهام آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در آخرین روز از صدوچهل‌وهفتمین اجلاس جهانی بین‌المجالس (IPU) در آنگولا، جلسه غیر علنی هیات رئیسه مجمع زنان تشکیل شد.

وی توضیح داد: با توجه به این‌که مجمع زنان IPU  به بررسی مسائل حوزه زنان و ارائه دستورالعمل‌ها و راهکارها به پارلمان‌ها می‌پردازد، پیشنهادی در هیات رئیسه مجمع زنان IPU مطرح کردم که در خصوص جنایت جنگی علیه زنان و کودکان بی‌گناه غزه هیات رئیسه زنان IPU نیز باید واکنشی در این خصوص داشته باشد چرا که پیشرفت زنان مستلزم صلح و امنیت است، در حال حاضر در باریکه غزه بیش از ۱۰۰۰ نفر از کودکان و زنان کشته شده و باید اقدام مناسبی انجام داد تا دنیا متوجه این جنایت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: جنایت جنگی علیه زنان و کودکان غزه خلاف تمامی ضوابط و قواعد بین‌المللی است و لازم است که مجمع زنان IPU واکنش نشان دهد؛ بر این اساس هیات رئیسه زنان IPU متشکل از ٢٠ نفر از نمایندگان کشورهای مختلف از این پیشنهاد استقبال کرده و قرار شد کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده تا اقدام سریعی صورت گیرد.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: