امیرمسعود عابدین: کراساور U۶ پرچمدار شاسیبلندهای این شرکت محسوب میشد و از طراحی و امکانات خاصی در آن زمان بهرهمند بود.
چراغهای بزرگ و مثلثی شکل در کنار جلوپنجره متوسط، از عناصر طراحی آن روز محسوب میشدند.استفاده از کرومکاریهای مختلف در این قسمت، به جذابیت آن افزودهاند.
نمای پشتی لوکسژن U۶ از تناسب خوبی با قسمت جلویی برخوردار است.چراغهای عقب در نمای بالاتری قرار دارند و توسط یک نوار قرمز رنگ، به هم متصل شدهاند.نوشته لوکسژن هم در مرکز این بخش خودنمایی میکند.
در سال معرفی و عرضه این خودرو، طراحی کابین آن در بین رقبای خود، خاص و منحصر به فرد بود.البته منحصر به فرد در سبک خودش؛چرا که این سبک طراحی را ابتدا تسلا به کار برده بود.نمایشگر ۱۲ اینچی اطلاعات-سرگرمی در کنار طراحی خاص تودریها، خودنمایی زیادی دارد.در کنار این نمایشگر، شاهد استفاده از چرم و طرح فیبرکربن هستیم.دستهدنده خودرو طراحی خلبانی مانند دارد.
بیشتر بخوانید:
سنسور نقطهکور و دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پیشگیری از تصادف، سنسور تغییر لاین، هدآپ دیسپلی، سیستمهای چندرسانهای ساخت لوکسژن و HTC، درب صندوق عقب برقی و سانروف و... از جمله امکانات شاخص این خودرو بودند که قیمتی بالاتر از رقبا را ایجاد میکرد.
پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ در این خودرو قادر است ۱۷۷ اسببخار قدرت و ۲۵۶ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۵ ثانیه اعلام شده است.
قیمت لوکسژن U۶ به دلیل کمیابی و نبود آگهی، متاسفانه به طور دقیق قابل تعیین نیست؛اما نسخههای صفر و کمکارکرد آن احتمالا در رنج قیمتی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان قیمت بخورند.
این خودرو با توجه به سطح مطلوب و مناسب امکانات و پیشرانه، در آن سالها میتوانست فروش خوبی را تجربه کند و حتی قویتر از رقبای چینی خود حاضر شود؛اما به دلیل بیکفایتیها و بدقولیهای شرکت مونتاژ کننده، نتوانست موفق ظاهر شود.