کد خبر: ۹۵۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
تعداد بازدید: ۴۹۷
تحلیلگران معتقدند که آزادسازی بدهی برقی عراق به ایران و در کل هر گشایش ارزی این‌چنینی دیگر به هر یک از دو شیوه مذکور که باشد سبب تقویت بازار داخل می‌شود.

چرا بازار ارز در تیرماه نزولی شد؟/ نمودار نوسان قیمت دلاربه گزارش خبرداغ به نقل از دنیای اقتصاد:تحلیلگران معتقدند که آزادسازی بدهی برقی عراق به ایران و در کل هر گشایش ارزی این‌چنینی دیگر به هر یک از دو شیوه مذکور که باشد سبب تقویت بازار داخل می‌شود.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۱۸۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۴۸ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد.

آزادسازی منابع بلوکه‌شده ارزی از هر دو طریق مستقیم و غیرمستقیم، سبب کاهش فشار در بازار داخل می‌شود. در صورتی که این مبالغ مستقیم به یک حساب در داخل کشور واریز شود، بانک مرکزی با تقویت ذخایر ارزی خود می‌تواند در مواقع نیاز حمایت‌های خود از بازار را افزایش داده و مانع از شکل‌گیری نوسانات قیمتی شود. از سوی دیگر اگر این دارایی‌ها وارد کشور نشوند و صرف خرید کالا یا خدمات خارجی شوند نیز مبالغی که بابت خرید این کالا و خدمات باید از ذخایر ارزی هزینه می‌شد، در این صندوق باقی‌مانده و مجددا در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: