کد خبر: ۹۵۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
تعداد بازدید: ۳۶۱
بسیاری از دانشمندان و متخصصان تغذیه استدلال کرده‌اند که فرآیند خسته‌کننده ردیابی مواردی که فرد در یک روز می‌خورد و می‌نوشد، عامل حیاتی کاهش وزن موفق است اما طبق نتایج مطالعه جدید منتشر شده در مجله Obesity، ردیابی کامل رژیم غذایی برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، ضروری نیست.

عامل موثر در عدم موفقیت رژیم‌های غذایی چیست؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : بسیاری از دانشمندان و متخصصان تغذیه استدلال کرده‌اند که فرآیند خسته‌کننده ردیابی مواردی که فرد در یک روز می‌خورد و می‌نوشد، عامل حیاتی کاهش وزن موفق است اما طبق نتایج مطالعه جدید منتشر شده در مجله Obesity، ردیابی کامل رژیم غذایی برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، ضروری نیست.

محققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی‌های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز نیاز دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری کنند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل‌توجهی برسند.

ران ژو، نویسنده ارشد این تحقیق اظهار کرد که برای موفقیت روزانه نیازی به ردیابی ۱۰۰ درصدی ندارید.

به‌طور خاص در این کارآزمایی، متوجه شدیم که افراد فقط باید حدود ۳۰ درصد از روزها برای از دست‌ دادن بیش از ۳درصد وزن و ۴۰ درصد از روزها برای از دست‌ دادن بیش از ۵ درصد وزن یا تقریبا ۷۰ درصد از روزها برای کاهش وزن بیشتر ردیابی کنند.

از آنجایی که هدف یک برنامه کاهش وزن ۶ ماهه معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد است این یافته‌ها بسیار امیدوارکننده هستند.

بسیاری از مواقع زمانی که افراد حدود ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست می‌دهند، تغییراتی در مواردی مانند فشار خون، چربی‌ها، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و خطر دیابت مشاهده می‌شود بنابراین در تحقیقات آینده درک بهتر چرایی ظهور این الگوها و توسعه مداخلات کارآمد برای بهبود نتایج مورد نیاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: