کد خبر: ۹۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: ۳۲۹
ظرفیت‌های صادراتی گسترده‌ای در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد
توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از راهبردهای دیپلماسی اقتصادی دولت استوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به سیاست ویژه دولت مردمی سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و ظرفیت‌های صادراتی گسترده‌ای که در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و با برنامه‌ریزی می‌توانیم میزان صادرات به بورکینافاسو را افزایش دهیم.

به گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار «مجتبی فقیهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو اظهار داشت: سیاست خارجی دولت، گسترش روابط تجاری و اقتصادی در جهان است و کشورهای آفریقایی نیز در این هدف‌گذاری برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت‌اند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که همکاری در مجامع بین‌المللی برای کشورمان اهمیت دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قدرت و استقلال مورد کینه برخی کشورهاست و فضاسازی بیگانگان ناشی از ضعف آن‌ها در مقابل ایران است.

 وی گفت: ظرفیت‌های صادراتی گسترده‌ای در سطح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توانیم میزان صادرات به بورکینافاسو را افزایش دهیم.

 مرتضوی تأکید کرد: آماده تهیه پیش‌نویس همکاری‌ها بین دو کشور به‌صورت حضوری و سمیناری هستیم تا در آینده نزدیک شاهد برگزاری کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و بورکینافاسو باشیم.

  سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بورکینافاسو و استقبال مقامات این کشور برای گسترش روابط با ایران، گفت: گسترش همکاری‌های دوجانبه در قالب کمیسیون مشترک اقتصادی دنبال می‌شود.

 وی سه چالش عمده کشور بورکینافاسو را امنیت، بهداشت و درمان و غذا عنوان کرد و افزود: کشور ما در تمام این موارد دارای مزیت‌های نسبی است و در جهت رفع این چالش‌ها و بر اساس روابط دوجانبه می‌توانیم اقدام کنیم.

 فقیهی گفت: ما در عرصه فناوری‌‌های علوم فنی، کشاورزی، انتقال تکنولوژی و همچنین آموزش‌های مهارتی می‌توانیم به کشور بورکینافاسو کمک کنیم.

 گفتنی‌است تبادل تجربیات در حوزه‌های آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و تبادل اساتید، همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، مصالح ساختمانی، معادن، حمل‌و‌نقل هوایی و ریلی و کشتیرانی از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: