کد خبر: ۹۵۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
تعداد بازدید: ۲۷۶
مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به هیأت‌ امنای صرفه جویی ارزی از صرفه جویی ۲۰ میلیون یورویی این شرکت در تولید تجهیزات پزشکی خبر داد‌.

خبرهای خوش از تولید تجهیزات پزشکی ایرانی؛ صرفه جویی ۲۰ میلیون یورویی در سالبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، امروزه امپریالیسم جهانی با تمام قوا سعی در به زانو درآوردن کشورهای در حال توسعه و استثمار همه جانبه آنها را دارد. به همین منظور یکی از مهمترین اهداف نظام سلطه از پای درآوردن ملت از طریق برهم زدن امنیت نظام سلامت است.

هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران یکی از مهمترین ابتکارات جمهوری اسلامی برای مقابله با اهداف شوم کشور است. این نهاد با نظارت دقیق بر پروتکل‌های زنجیره تامین در بی‌سابقه‌ترین شرایط تحریمی کشور توانسته است یکپارچگی نظام سلامت را حفظ و تکمیل کند.

مهدی مهدویان صدر، مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران در نشست خبری با بیان اینکه در خط مقدم تامین و تجهیز بخش تشخیص آزمایشگاهی قرار داشته و فعالیت داریم، اظهار داشت: این شرکت با هدف بومی‌سازی تکنولوژی‌های تشخیصی تاسیس شده و تاکنون محصولات بسیاری را با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت با حداکثر سرعت در حال توسعه محصولات جدید در حوزه بومی‌سازی تکنولوژی‌های تشخیصی است، افزود: راهبرد ما توسعه و تولید محصولاتی است که در کشور تولید نشده یا تامین‌کنندگان پاسخگوی نیاز بازار نیستند.

مهدویان صدر با اشاره به اینکه این شرکت باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان سالانه 15 تا 20 میلیون یورو می‌شود، خاطرنشان کرد: بر طبق برنامه راهبردی این مجموعه پیش‌بینی می‌شود تولیدات این شرکت تا انتهای سال 1403، کشور را از واردات سبد متنوعی از تست‌های مبتنی بر سنجش ایمنی به خصوص تست‌های تشخیص سریع کیفی و کمی و همچنین محصولات حوزه انعقاد و بانک خون بی‌نیاز سازد. همچنین این شرکت با کمک بهترین متخصصان کشور نه تنها خدمات تشخیص ژنتیک ملکولی بی‌نظیری را به هموطنان ارائه کرده، بلکه در زمینه تولید معرف‌های ملکولی نیز گام‌های بسیار موثری برداشته است.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به هیات‌ امنای صرفه جویی ارزی یادآور شد: این شرکت بر اساس عالی‌ترین استانداردهای جهانی تجهیز شده و دارای زیرساخت وسیعی برای توسعه سبد محصولی خود است.

مهدویان صدر اضافه کرد: به منظور بهره جویی حداکثری از این زیرساخت‌ها، این شرکت تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به منظور به حداکثر رساندن تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و عقد قراردادهای تولید مشترک به امضا رسانده است.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های این شرکت ابراز کرد: طراحی، تولید و تهیه و توزیع فرآورده‌های تشخیص طبی، تحقیقاتی، زیست فناوری، فرآورده‌های سلولی و بافت و تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها، ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی تشخیصی و زیست فناوری و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی، طراحی و سازماندهی و پیاده‌سازی برنامه‌های همایش، سمینار و کنفرانس‌های حرفه‌ای در زمینه آزمایشگاهی و زیست فناوری فرآورده‌های سلولی و بافت از جمله فعالیت‌های این شرکت است.

مهدویان صدر با اشاره به تحقیق و توسعه در حوزه تست‌های ناباروری، سلامت مادر و جنین، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود تست حوزه ناباروری سالانه تا 18 میلیون یورو ارز داشته و وارداتی بوده و ضرورت حرکت به سمت استقلال کامل در این  حوزه را نشان می‌دهد. در حال حاضر نیروهای متخصص شاغل در این شرکت توانایی فنی لازم جهت تولید محصولات را دارند و در حال طی مراحل فنی هستیم و در صورت تامین اعتبار قادر به تولید و تامین تمام نیاز کشور و رفع وابستگی به واردات در این زمینه در بازده دو ساله هستیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: