کد خبر: ۹۵۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۳۱۳
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب پذیر اقدام کند.

وام ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومان شدبه گزارش خبرداغ به نقل از جهان صنعت :نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس اولویت جمعیتی آسیب پذیر اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را ادامه داده و ماده ۱۱ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۱۱ این طرح؛ بانک مرکزی موظف است در صورت تصویب شورای عالی مسکن، از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه به گروه های جمعیتی آسیب پذیر در حوزه مسکن بر اساس اولویت بندی که ظرف مدت یک ماه به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد، اقدام نماید.

سقف فردی تسهیلات در سال اول اجرای قانون برای شهرهای مختلف بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که در سال اول برای شهر تهران ۲ میلیارد ریال، مراکز استانها ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۱ میلیارد ریال و برای روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تعیین می شود که در سال های بعد متناسب با تورم نقطه به نقطه اعلامی بانک مرکزی افزایش می یابد. تسهیلات پرداخت شده توسط بانکهای عامل به عنوان تکلیف ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد میرزابابایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
وام 200 میلیون تومانی ودیعه مستأجران تصویب شد
وام ودیعه مسکن 200 میلیون تومان شد
و این در حالی است که وام ودیعه مسکن 15 میلیون تومان در سال 1399 را هنوز هم بانک ملی بهارستان نسیم شهر کد شعبه 2358 با دو ضامن وام ودیعه مسکن را به بنده نداده است و هزاران بار هم در رسانه های اعتراض کردم ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
در ضمن پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
پدر ایثارگر هم است.
محمد میرزابابایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
0
0
چرا با گذشت بیش از 30 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 10م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.
پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
0
0
دولت جمهوری اسلامی در بهمن سال ۱۴۰۰ در رسانه های اعلام کرده است به تمام بانک ها دولتی و بانک ها خصوصی ابلاغ شده است که کارمندان، کارگران و بازنشسته ها وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن می دهند پس چه شد تاکنون هیچ خبری وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن نیست چرا؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: