کد خبر: ۹۵۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۲۲۴
آرتروز معمولا با درد مفاصل همراه است و داشتن درد ممکن است شما را ترغیب کند که کمتر حرکت کرده و استراحت کنید. این موضوع برای بسیاری از بیماری ها درست است اما کارشناسان می گویند؛ قانون فوق در مورد آرتروز صدق نمی کند.
توصیه مهم به افرادی که آرتروز دارند/ ۳۰ دقیقه ورزش روزانه به این روشبه گزارش خبرداغ به نقل از سناپرس: آرتروز معمولا با درد مفاصل همراه است و داشتن درد ممکن است شما را ترغیب کند که کمتر حرکت کرده و استراحت کنید. این موضوع برای بسیاری از بیماری ها درست است اما کارشناسان می گویند؛ قانون فوق در مورد آرتروز صدق نمی کند.

اگر هنگام بلند شدن از روی صندلی یا بالا رفتن از پله ها درد دارید، ممکن است آرتروز داشته باشید. اگر چنین است، بهتر است به فعالیت فیزیکی ادامه دهید.

دکتر کاترین دائو، دانشیار پزشکی داخلی و متخصص روماتولوژی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس در این رابطه گفت: در حالی که درد ناشی از استئوآرتریت با فعالیت بدتر می ‌شود و با استراحت بهبود می‌ یابد، ورزش همچنان بهترین درمان برای این بیماری است.

همچنین مطالعات نشان داد: ورزش می تواند در مفاصل غضروف بسازد، عضلات را تقویت کرده و عملکرد مفاصل و توده استخوانی را بهبود بخشد. به طور کلی بیمارانی که ورزش می کنند تعادل بهتری دارند و خطر سقوط کمتری آن ها را تهدید می کند.

به گفته متخصصین، علائم آرتروز می تواند شامل درد، سفتی و محدودیت حرکت باشد. این بیماری همچنین ممکن است حساسیت در مفصل همراه با ورم یا صداهای ترکیدن در داخل مفاصل ایجاد کند.

این عارضه حدود ۱ نفر از هر ۷ بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد که بیشتر دست ها، زانوها، باسن و ستون فقرات را دچار مشکل می کند.

دکتر دائو در این رابطه گفت: به طور عادی آرتریت با افزایش سن شایع تر می شود، اما نباید فراموش کرد این بیماری می تواند به دلیل جراحات یا جراحی های گذشته نیز ایجاد شود.

به طور کلی زمانی که یک مفصل استرس مکرر به دلایلی مانند مانند شغل خاصی را تحمل کرده باشد، احتمال بروز آرتروز بیشتر است البته اضافه وزن و چاقی یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده خطر است. از سوی دیگر افراد مبتلا به آرتریت التهابی، مانند نقرس، آرتریت روماتوئید یا آرتریت پسوریاتیک نیز بیشتر مستعد ابتلا به آرتروز هستند.

در این میان محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، داشتن ورزش منظم و حفظ وزن مناسب را برای پیشگیری یا کنترل علائم آرتریت توصیه می کنند.

به گفته محققان، یک هدف گذاری خوب برای بیماران مبتلا به آرتروز این است که هر هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. دکتر دائو پیشنهاد کرد این برنامه ورزشی را با شدت و زمان کمتر شروع کنید و رفته رفته آن را بیشتر کنید.

محققین همچنین توصیه می کنند؛ بیماران دارای آرتروز می توانند ۳۰ دقیقه ورزش روزانه خود را به دو جلسه ۱۵ دقیقه ای در روز تقسیم کنید.

به خاطر داشته باشید ورزش بیماران آرتروزی با ورزش افراد عادی متفاوت بوده و فعالیت‌ هایی با ضربه زیاد مانند پریدن، دویدن در مسافت طولانی، بالا رفتن از پله یا بلند کردن وزنه‌ های سنگین ممکن است باعث ایجاد درد بیشتر شود.

دکتر دائو در توضیح نحوه ورزش مناسب برای بیماران مبتلا به آرتروز گفت: تمرینات کم فشار مانند شنا، دوچرخه ‌سواری ملایم، یوگا و پیاده ‌روی در زمین‌ های هموار برای بیماران مبتلا به آرتروز متوسط تا شدید بهتر است. فراموش نکنید حرکات کششی قبل و بعد از تمرین نیز به شل شدن ماهیچه ها و روان کردن مفاصل برای جلوگیری از آسیب کمک می کند.

اگر درد یا ضعف قابل توجهی را تجربه می کنید، توصیه می شود برای ارجاع احتمالی به یک فیزیوتراپ یا مربی برای کمک به ایجاد یک برنامه ورزشی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: