کد خبر: ۹۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
تعداد بازدید: ۶۰۱
یک فعال حقوق بازنشستگان گفت: پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی سال‌١۴٠٠ بازنشستگان به طور ناقص، غیرفنی و مغایر با اصول بیمه ای اجرا شده است.

معوقات دوسال نیز نادیده گرفته شده است/ باقیمانده متناسب سازی ١۴٠٠ بازنشستگان ناقص اجرا شدبه گزارش خبرداغ ، مهدی گلبان در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به سخنانوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه افزود: حتی یک ریال ازمطالبات بازنشستگان باقی نمانده است، گفت: جناب وزیروجناب مدیرعامل سازمان ؛ چرابه آنچه می گوئید ، عمل نمی کنید.

وی افزود: درحالی سازمان تامین اجتماعی پس ازگذشت دوسال پیگیری مداوم نمایندگان محترم مجلس وتشکلات صنفی متعدد واعتراضات مکرربازنشستگان درسراسرکشور، بالاخره اقدام به پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی سال‌١۴٠٠ به طور ناقص ، غیرفنی و مغایر با اصول بیمه ای نمود که در مورد افزایش حقوق سال۱۴۰۲، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که اعلام می‌دارد "سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی ،ازکارافتادگی ومجموع مستمری بازماندگان رادرفواصل زمانی که حداکثرازسالی یکبارکمترنباشد، باتوجه به افزایش هزینه زندگی باتصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد" نیز زیر پا گذاشته شده است وبا نادیده گرفتن مادتین۴۱ قانون کار ؛ ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی ، حقوق کارگران شاغل وبازنشستگان حتی ٢٠ درصدتورم رسمی کشور که بیش از 50 درصد است را پوشش نداده و حتی نسبت به تورم سال گذشته 40 درصد عقب ماندگی دارد و از آنجایی که این افزایش باید در سال جدید اعمال گردد ؛ باعنایت به تورم روزافزون و لجام گسیخته فعلی مسلماً درصد مذکور در سال جاری پسرفت داشته و فشار بار تورم بردوش این قشرآسیب پذیر بیشتر خواهد شد وسفره کارگران و بازنشستگان کوچک ترشده و باعث تشدید نارضایتی نزدیک به بیست میلیون شاغل و بازنشسته می گردد.

وی ادامه داد: این اقدام وقانون گریزی‌ها درحالی اتفاق افتاده است که جناب وزیر رفاه دم ازقناعت ومدیرعامل سازمان صحبت ازاجرای قانون ,و اینکه افزایش حقوق ها براساس مواد 96 و 111 اقدام شده ؛ می‌کند وبا تنویر افکار عمومی سعی در انحراف اذهان نمایندگان و مطالبه گران از حق و حقوق قانونی ذینفعان می‌نمایند.

او تاکید کرد: مزید اطلاع روش محاسبه 25٪متناسب سازی فعلی دراحکام و فیش‌های اردیبهشت ماه جاری به طوز مختصر به شرح ذیل اعلام می‌گردد؛ 25 درصد متناسب سازی پرداختی درحقوق اردیبهشت ۱۴۰۲ فقط ۵۴درصد مبلغی است که باید بابت تکمیل متناسب سازی پرداخت می شد و پرداخت معوقات دوسال نیز نادیده گرفته شده است .

گلبان در توضیح این مطلب افزود: مضافاً اینکه چون لفظ 25 درصد باقیمانده به آن اطلاق گردیده است می بایست از زمان اجرای 75 درصد اولیه یعنی فروردین ماه 1400 لحاظ می گردید لیکن با روش فعلی علاوه برعدم پرداخت مطالبات دوسال قبل ؛ به ازای هرماه پیش رومعادل 46 درصدازمبلغ واقعی آن حذف شده وبازنشستگان ذینفع متضررشده اند.

او گفت: این درحالیست که مدیرعامل سازمان، آقای موسوی درمصاحبه های خود با اظهارات خلاف واقع وغیرفنی عنوان نموده اند که 25 درصدطلب بازنشستگان پرداخت گردیده است .

وی گفت: درپایان بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ضمن اعتراض به نحوه عملکردسازمان وتضییع مسلم حقوق خود ؛ چه در مورد عدم اجرای درست وکامل ماده 96 قانون تامین اجتماعی درخصوص افزایش حقوق سال 1402 و چه درروش محاسبه 25 درصدطلب سال 1400 درخواست اجرای قانون را می‌نمایند و تا رسیدن به نتیجه نهائی ازپای نخواهندنشست .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
امسال نرخ تورم ۵۰ درصد خواهد شد/ سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۲۷ درصد افزایش یافته است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
پرداخت مقوقات 5 ماهه سال 1401 بدون صدور فیش واریز کردن غیر قانونی بوده است و هم سازمان تامین اجتماعی تخلف کرده است.
سازمان تامین اجتماعی مقوقات 5 ماه سال 1401 برخی بازنشستگان را پایمال و ضایع کرده است.
تامین اجتماعی شعبه سبزدشت شهرستان بهارستان جاده تهران ساوه در مورد کم پرداخت کردن تفاوت افزایش معوقات 5 ماهه سال 1401 تخلف کرده است سوال اینجاست که چرا هیچ کس بررسی و رسیدگی و برخورد نمی کند چرا؟
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
0
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
سازمان تامین اجتماعی حق وحقوق برخی بازنشستگان را پایمال و ضایع کرده است/ مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند
آشکار و علنی حق وحقوق بازنشستگان را در سازمان تامین اجتماعی پایمال و ضایح می کنند و متاسفانه هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است.
سازمان تامین اجتماعی متأسفانه هر سال از تفاوت افزایش مقوقه بازنشستگان کم می کند و هم دزدی می کند
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله اول برای بنده مبلغ 55/135/010 ریال واریز کردن.
پرداخت تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 مرحله دوم برای بنده مبلغ 48،286،050 ریال واریز کردن.
و این در حالی است که حقوق بنده با 33 سال و 5 ماه و 6 روز سابقه بیمه 53/979/348 ریال افزایش یافته است.
مبلغ 166/475/680 ریال تفاوت افزایش معوقه 5 ماهه سال 1401 را برای بنده واریز نکرده است.
تاکنون بارها حضوری وغیر حضوری به تامین اجتماعی سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و... هم اعتراض کردم ولی متأسفانه هیچ کس هم پاسخگو وجوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
شماره کد ملی : 1531439901
شماره مستمری: 1001321591
بازنشسته تأمین اجتماعی
نظر شما با موفقیت ارسال شد
كاربر محترم نظر شما دريافت شد
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال چند درصد فقط به جیب کارکنان رسمی و مدیران سازمان تامین اجتماعی می رود و آشکار و علنی دزدی می کنند
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 1401 برای حقوق بنده 5 میلیون 300 هزاز تومان اضافه شده است و سوال بنده این است که چرا پس برای بنده معوقات 3 ماهه فروردین، اردیبهشت وخرداد ماه را با حقوق دی ماه سال 1401 مبلغ 4 میلیون 800 هزار تومان واریز کردن چرا؟
مقومات تیر و مرداد ماه سال 1401 هم تاکنون واریز نکردن چرا؟
اعتراض هم می کنم متاسفانه هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
شماره کد ملی 1531439901
بازنشسته تأمین اجتماعی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: