کد خبر: ۹۴۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
تعداد بازدید: ۳۹۳
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه شان از یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می‌شوند.

افراد بی حجاب وقتی به محاکم احضار می‌شوند بالای یک میلیون تومان جریمه و درصورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت از امکانات در جامعه روبرو خواهند شد / اگر بانوان کارمند ادارات هم خارج از وقت اداری و محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند، کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌کند / خودروی افراد بی‌حجاب از یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شوددادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه شان از یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می‌شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ؛ حجت الاسلام نسائی زهان افزود: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، وقتی به محاکم معرفی و احضار می‌شوند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و درصورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.

به نوشته صداوسیما، وی گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوطه ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان وی با بیان اینکه ما در سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیستیم گفت: تا به امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با کشف حجاب در محاکم ما به ثبت نرسیده است.

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه سایر مردم تنها با تذکر لسانی در معابر و مکان‌های عمومی می‌توانند به افرادی که کشف حجاب کرده اند تذکر دهند گفت: البته این افراد باید طبق قانون و با آموزش این کار را انجام دهند.

وی افزود: اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب می‌کنند و این امر را تبلیغ می‌کنند باید به پلیس گزارش داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه، کشف حجاب طبق ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم است گفت: رسیدگی به جرم کشف حجاب، طبق ماده ۱۹ قانون اساسی، در صلاحیت مستقیم محاکم است.

حجت الاسلام نسائی زهان وی با بیان اینکه مجازات کشف حجاب مشخص است و مستقیم به محاکم ارجاع داده می‌شود افزود: انتظار می‌رود در این زمینه خود مردم اقدام کنند و با امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم نسبت به جرم کشف حجاب در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنیم گفت: وزارت کشور بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرده که وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه افرادی که توسط این گروه‌ها برایشان مستندسازی شود، پرونده شان به محاکم ارسال می‌شود، افزود: محاکم این افراد را احضار می‌کنند و در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
0
اگر مسلمان، دین اسلام وقرآن را قبول دارید نباید حق وحقوق کارکنان، بازنشسته ها پایمال و ضایع کنند
حرف دل همه مظلومان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
بانک‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند
امکان پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در بانک‌ها فراهم نشده است چرا؟
و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
تاکنون در این مورد اقدامی نشده است.
از جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تقاضا می‌شود که برای حل این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.
در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند
ما دیگر حرف شعار و سخنرانی نیاز نداریم
باید به حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم را بررسی و رسیدگی کنید و هم باید قانون و عدالت را رعایت، عمل و اجرا کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
مدعیان دروغین خدمت به مظلومان و بازنشستگان کجا هستند
سوال اینجاست که پس چرا دولت رئیسی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور ورود نمی کند و تاکنون سکوت اختیار کرده است.
سوال اینجاست که پس چرا رئیس مجلس شورای اسلامی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور ورود نمی کند و تاکنون سکوت اختیار کرده است.
سوال اینجاست که پس چرا سازمان بازرسی کل کشور از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور ورود نمی کند و تاکنون سکوت اختیار کرده است.
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
0
0
جریمه بی‌حجابی 8 میلیون تومان؟
مدیران شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون بن خواربار ورفاهیات ما بازنشستگان مخابرات پرداخت نمی کنند و خودداری می کنند و هنوز هم پرداخت نکردن سوال اینجاست که پس چرا جریمه نمی شوند و در دادگاه محاکمه نمی شوند
آیا این بی قانونی و بی عدالتی در کشور نیست
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
0
اگر قوه قضائیه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات را بررسی و رسیدگی می کرد و مدیران مخابرات جرات نمی کردند از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بن خواربار ورفاهیات بازنشستگان مخابرات پایمال و ضایع کنند.

اگر سازمان بازرسی کل کشور مشکلات ما بازنشستگان مخابرات را بررسی و رسیدگی می کرد و مدیران مخابرات جرات نمی کردند از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون بن خواربار ورفاهیات بازنشستگان مخابرات پایمال و ضایع کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
0
ایران در طول 44 سال گذشته از مساله تروریسم بسیار رنج برده است
آقایان وابسته به دولت رئیسی! شما که حاکمیت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسید، چرا سفارت افغانستان را به این گروه های تروریستی تحویل داده‌اید؟
و این در حالی است که متأسفانه اولین کشوری در جهان و فقط تنها ایران بود از سال 1400 تاکنون همه جانبه با طالبان جنایتکار همکاری کرده است.
آمریکا می‌کوشد مانع همکاری سایر کشورها با ایران شود.
انگلیس می‌کوشد مانع همکاری سایر کشورها با ایران شود.
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
در روزهای اخیر 6 نفر از نیروهای غیرتمند فراجا اعم از کادر و سرباز برای حفظ امنیت کشور در سراوان توسط ‌اشرار به شهادت رسیده‌اند. چرا سلبریتی‌های وطن‌فروش داخلی که برای قاتلین خانه اصفهان سینه چاک می‌کردند در این مورد لال شده‌اند؟
پیشنهادی درباره برخورد با بدعهدی طالبان
به نظر من اگر طالبان تقاضای قانونی و منطقی ایران درباره حقابه رودخانه هیرمند را نپذیرد، باید تمامی مرزهای زمینی و هوایی کشورمان بر روی افغانستان بسته شود و در اسرع وقت مهاجران افغان در سطح کشور جمع‌آوری و به کشورشان، بازگردانده شوند.
مدعیان خارج‌نشین سکوت خود در برابر طالبان را بشکنند
بعضی از هنرمندان و سلبریتی‌های خارج‌نشین که مدعی صدای ملت ایران هستند و برای دفاع از هموطنان خود یقه می‌درند، چرا درباره عدم تامین حقابه ایران از رود هیرمند اقدام نمی‌کنند و علیه طالبان شعار نمی‌دهند و تجمع اعتراضی برپا نمی‌کنند؟ به نظر من مسئولان کشور باید بر طالبان سخت بگیرند و مهاجرت و اقامت اتباع افغانستان در ایران را تا تحقق تأمین حقابه ایران، عملا غیرممکن کنند و اگر به صلاح مملکت است، علیه طالبان تظاهرات پرشماری برگزار کنند تا صدای حق‌طلبی ملت ایران به گوش جهانیان رسانده شود.

عفو بین‌الملل: اقدامات زن‌ستیزانه طالبان، مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» است
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲
عفو بین‌الملل در گزارش تازه‌ خود عملکرد طالبان در قبال زنان افغانستان را مصداق بارز«جنایت علیه بشریت» و آزار جنسیتی مستقیم علیه زنان عنوان کرد.
به گزارش «ایندیپندنت»، در گزارش تازه عفو بین‌الملل آمده است: از سال ۲۰۲۱ به این‌سو، برخلاف وعده‌های اولیه طالبان درمورد احترام به حقوق زنان، محدودیت‌ها علیه زنان روزبه‌روز افزایش یافته است. به گفته این نهاد حقوق بشری، این محدودیت‌ها تمامی مولفه‌های بین‌المللی و معاهده‌هایی که افغانستان عضو آن است، ازجمله پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، پیمان بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کنوانسیون حذف همه اشکال تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق کودک را نقض می‌کند.

بر اساس گزارش این نهاد، مقاومت زنان در برابر این سیاست‌های محدودکننده، با ارعاب، آزار و اذیت مواجه شده و طالبان افغانستان همه اعتراضات زنان را با خشونت شدید، بازداشت خودسرانه، ناپدید کردن، شکنجه و سایر اعمال ظالمانه و غیرانسانی جواب داده‌ است.

عفو بین‌الملل در این گزارش ۶۲ صفحه‌ای خود که با همکاری کمیسیون بین‌المللی حقوقدانان منتشر کرد، افزوده است: دادستان‌های دادگاه کیفری بین‌المللی باید جنایت علیه بشریت و آزار جنسیتی را در تحقیقات جاری خود درباره وضعیت افغانستان لحاظ کنند. این گزارش همچنین از سایر کشورها می‌خواهد که از صلاحیت جهانی یا سایر ابزارهای قانونی استفاده کنند تا اعضای طالبان را که مظنون به ارتکاب جنایت هستند، تحت قوانین بین‌المللی به دست عدالت بسپارند.

عفو بین‌الملل همچنین جهان را به یکپارچگی در قبال جنایت‌های طالبان علیه زنان افغان فراخواند و اعلام کرد که هیچ‌گونه ستمی علیه زنان قابل‌قبول نیست و زمان آن است که این ستم بر زنان متوقف شود.

دبیر کل عفو بین‌الملل نیز در سخنانی گفت: زنان و دختران افغان قربانی جنایت علیه بشریت آزار و اذیت جنسیتی هستند و شدت این جنایت، پاسخ های بین‌المللی بسیار قوی‌تر از آنچه تاکنون وجود داشته است را می‌طلبد. «اگنس کالامار» تاکید کرد: تنها یک نتیجه قابل قبول وجود دارد و آن اینکه این سیستم ستم و آزار جنسیتی باید برچیده شود.

وی افزود: زنان افغان از زندگی عمومی منع و از دسترسی به آموزش، کار و حرکت آزادانه کاملا محروم شده‌اند و بیشتر آنانی که در مقابل این رویکرد اعتراض یا در مقابل سیاست سرکوب طالبان مقاومت کرده‌اند نیز زندانی، ناپدید یا شکنجه شده‌اند و همه این‌ اعمال مصداق جنایت بین‌المللی است.در همین حال، «بلال بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: طالبان افغانستان به تعهدات خود درباره مبارزه با تروریسم عمل نمی کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: