توسعه تجارت بین‌الملل از راهبردهای شستا استبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در نخستین جلسه شورای معاونین شستا در سال جدید که با حضور مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت هیئت‌مدیره شرکت‌ها در راهبری و مدیریت مجموعه‌ها گفت: هیئت‌مدیره مظهر تصمیم‌گیری است. بسیاری از مشکلات و مسائل به دلیل عدم تصمیم‌گیری درست و به‌موقع در هیئت‌مدیره‌ها است. در مسیر تحول به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون توسعه تجارت خارجی تشریح کرد: در ساختار جدید شستا که سال پیش تصویب شد مدیریت مبادلات تجاری و امور بین‌الملل در راستای توسعه تجارت خارجی و توجه ویژه به امر صادرات ایجاد شده است. امروز باتوجه به وضعیت اقتصاد کشور، صادرات یک ضرورت مهمی است.

وی افزود: یک بُعد توسعه تجارت خارجی برنامه‌ریزی و بُعد دیگر آن سرمایه‌گذاری است. باید در تمام شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های شستا برنامه‌ریزی لازم جهت مناسب و متناسب‌سازی تولیدات و محصولات جهت ارائه به بازارهای خارجی صورت پذیرد. باید جنس صادراتی تولید کنیم یعنی کیفیت‌بخشی، تکنولوژی برتر، بهره‌وری و دانش‌بنیانی.وقتی جنس صادراتی تولید می‌کنیم باید خودمان صادر کنیم. توجه به توسعه تجارت بین‌الملل از راهبردهای شستا است.

بازیان با تأکید بر شعار سال تصریح کرد: بیش از یک دهه شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری با موضوع اقتصادی بیان شده است. امروز بزرگ‌ترین مشکل کشور اقتصاد است و مهم‌ترین مسئله آن عدم سرمایه‌گذاری است. باید برنامه تحولی ناظر بر رفع ضعف‌ها و تأکید بر قوت‌ها را هدف‌گذاری کرد.

وی افزود: نباید وعده خلف به مردم داده شود. اقدامات تحولی را بر اساس وعده‌هایی که می‌دهیم دنبال می‌کنیم. با نگاه تحولی می‌توانیم موانع تولید را برطرف سازیم. برنامه تحولی شستا که ناظر به 12 راهبرد است باید شکل بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت پروژه‌ها در شرکت‌های تابعه اظهار داشت: تمرکز جدید بر مدیریت پروژه‌ها خواهیم داشت. ما در چند حوزه باید به سرمایه‌گذاری توجه کنیم. لازم است در تمام هلدینگ یک مگاپروژه برنامه‌ریزی و انجام شود. هر هلدینگ با تعریف و اجرای یک پروژه خاص و حیاتی می‌تواند به رونق سرمایه‌گذاری در شستا کمک کند.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم اصلاح ستادی در هلدینگ‌های تابعه شستا گفت: ستادها باید بازنگری شود. مدیران میانی در ستاد هلدینگ‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. این بخش یک بازنگری جدی نیاز دارد.