کد خبر: ۹۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۷
معاون وزیر اقتصاد علت عدم افزایش بیشتر حقوق را احتمال خلق نقدینگی و تحمیل تورم از این مسیر عنوان کرد اما این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش حقوق کارگران بخش خصوصی ندارد.

افزایش حقوق کارگران به کارمندان ربط داده شد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: معاون وزیر اقتصاد علت عدم افزایش بیشتر حقوق را احتمال خلق نقدینگی و تحمیل تورم از این مسیر عنوان کرد اما این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش حقوق کارگران بخش خصوصی ندارد.

براساس بودجه سال ۱۴۰۲ حقوق کارکنان و کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش داشته است و بر همین اساس حقوق کارگران نیز بین ۲۱ تا ۲۸ درصد افزایش یافت. با این وجود بسیاری از حقوق بگیران به ویژه بخش کارگری به رقم افزایش حقوق‌ها معترض هستند

در همین رابطه و در توضیح علت عدم افزایش بیشتر حقوق‌ها، هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفته است که برخی معتقدند که با افزایش 50درصدی حقوق و دستمزد در سال 1402 وضعیت معیشت مردم بهتر خواهد شد؛ اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، مسئله دولت این است که قدرت خرید مردم را حفظ کند، از طرفی در اقتصادی که رشد سرمایه‌گذاری آن طی یک دهه منفی بوده است و تورم‌های بالایی داشته است نمی‌توان انتظار این را داشت که قدرت خرید مردم حفظ شود.

وی ادامه داده بود که برای حل این مشکل باید تمام تلاشمان این باشد که تورم را کنترل و رشد اقتصادی ایجاد کنیم. اگر بدون اینکه منابعی داشته باشیم و از کانال خلق پول و دست‌اندازی به منابع بانک مرکزی حقوق را اضافه کنیم فقط نقدینگی را افزایش داده‌ایم و این به‌ضرر مردم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: