کد خبر: ۹۴۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
تعداد بازدید: ۲۵۴
نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.
 
مصوبه مجلس: افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده / حداقل حقوق: ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: نمایندگان مجلس تصویب کردند که در سال آینده حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و حداقل حقوق نیز ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان تعیین شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

بر این اساس، در سال ۱۴۰۲ حقوق گروههای مختلف ‌حقوق‌بگیر در دستگاههای ‌اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت‌علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار شاغل در این دستگاهها به شرح زیر افزایش می یابد:

ضریب حقوق گروههای مختلف حقوق‌بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء(۱) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء(۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود. حکم این جزء شامل کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین(مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.

تفاوت تطبیقی موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیقی موضوع جز ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و تفاوت تطبیقی بند ی تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تامین اجتماعی از بهارستان نسیم شهر جاده تهران ساوه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۱۲:۵۲
خاندوزی:‌ 1.5 میلیون فقره وام بدون ضامن در یک سال پرداخت شد‌
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون در باره وام 100 میلیون تومان بدون ضامن در رسانه های بیش از 999 هزار بار اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی از بهارستان نسیم شهر جاده تهران ساوه
مرتضی میرزابابایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
بسمه تعالی
جناب آقای سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی
باسلام و تقدیم تحیات الهی
احتراما بدینوسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخش نامه صاده از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
با تشکر و تقدیم احترام
مرتضی میرزابابایی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۲۳:۲۲
چرا وام‌های ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را نمی‌پردازند؟

اجرای طرح وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در ابتدای کار و بدون برنامه‌ریزی و تأمین بودجه آن از سوی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، فقط باعث امیدواری کاذب بازنشستگان و حقوق بگیران شد که متأسفانه هیچ توجهی به اجرای آن نشده است و هیچ یک از بانک‌ها هم برای ارائه تسهیلات این وام به افراد واجد شرایط در آن دوران اقدام نکردند و این طرح با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی به ورطه فراموشی سپرده شد. از دولت انتظار می‌رود که حداقل با افزایش سقف این وام‌ها به ۲۰۰ میلیون تومان، برای اجرای آن در سال آینده برنامه‌ریزی کند.

بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
0
بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند

با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟

بازنشسته تأمین اجتماعی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: