کد خبر: ۹۳۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۴
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیران پارس اقلیم از کاهش زمان اورهال توربین نیروگاه‌ها در صنعت برق ایران خبر داد.

کاهش زمان تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها با استفاده از تکنولوژیبه گزارش خبرداغ ،مهرمنش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مدیران پارس اقلیم تولیدکننده قطعات و پره‌های توربین به روش جدید، گفت: به زودی می‌توانیم قطعات یدکی توربین‌ها را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته تولید کنیم و حداکثر ظرف دو سال آینده، ۳۰ درصد قطعات پره‌ها را تولید خواهیم کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: به زودی قادر خواهیم بود صرفه جویی زیادی در زمان برای اورهال کردن توربین‌ها داشته باشیم و آن را به حدود دو تا سه ماه کاهش دهیم.

مهرمنش به تاسیس شرکت مدیران پارس اقلیم با همکاری مستقیم ساتکاب اشاره کرد و افزود: این شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان فعالیت خود را شروع کرده و زمین کارخانه آن به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی اروند خریداری شده و زیرساخت‌ها نیز فراهم است، ضمن اینکه قرارداد‌های خرید تجهیزات و تکنولوژی منعقد شده است.

 

وی دلیل انتخاب منطقه ویژه اقتصادی اروند را دسترسی به کشور‌های حوزه خلیج فارس ذکر کرد و گفت: تعمیرات نیروگاهی، هزینه‌های حمل و نقل زیادی دارد و ناحیه اروند می‌تواند بازار بزرگ عراق و همچنین کویت، قطر و امارات متحده عربی را با کاهش این هزینه‌ها پوشش دهد.

مدیر عامل شرکت مدیران پارس اقلیم ادامه داد: همزمان با این کار، تولید پره‌های نیروگاهی به شیوه‌های نوین جهانی را خواهیم داشت بطوریکه هنوز این تکنولوژی در ایران وجود ندارد و اگر ظرفیت اسمی این کارخانه پس از دو سال به انجام برسد ۲۰ تا ۳۰ درصد پره‌های نیروگاهی را تامین می‌کند با این تفاوت که اگر هر پره فعلی ۵ هزار ساعت کار کند تولید با این شیوه باعث می‌شود این میزان استفاده به ۲۵ هزار ساعت برسد.

مهرمنش به حمایت وزارت نیرو و شرکت ساتکاب اشاره کرد و گفت: می‌خواهیم از این توان برای صنعت برق، استفاده بهینه را ببریم.

وی تولید قطعات و پره‌های توربین را با روش ریخته گری تحت فشار و حرارت بالا و محیط ایزو استاتیک عنوان کرد و گفت: خدمات این شرکت به صنعت نیروگاهی و برق شامل تهیه نیروگاه‌های متوسط و بزرگ گازی و بخاری، تهیه توربو ژنراتور‌های متوسط و بزرگ، تهیه دیزل ژنراتور‌های ۲ الی ۶ مگاوات، تعمیر و تامین قطعات نیروگاهی، تعمیر و تامین قطعات ژنراتورها، سرویس و نگهداری نیروگاه‌ها و بهینه سازی سیستم‌های تولید و توزیع برق خواهد بود.

سه تکنولوژی مهم در فرایند تولید

شرکت مدیران پارس اقلیم با هدف دستیابی به آینده ترسیم شده و در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور به ویژه رسیدن به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه که مستلزم نگرش صحیح به موضوع نوآوری و فناوری است، در سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرده است. در این راستا، با تشکیل کمیته راهبری تدوین برنامه، برگزاری جلسات کارشناسی با خبرگان نسبت به تعیین خط مشی خود پرداخت. این شرکت همواره در پی آن بوده است تا با تدوین برنامه راهبردی مناسب به توسعه صادرات محصولات و خدمات نائل گردد.

در راستای اجرای تدابیر رهبر انقلاب و سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق تولید دانش‌بنیان " معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" و "شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق" و" شرکت مدیران پارس اقلیم" تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با هدف ساخت و توسعه زیرساخت فناورانه نیروگاهی در صنعت برق کشور در جهت بهره وری مصرف انرژی و گسترش بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در منطقه آزاد اروند به امضا رسید.

حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در راستای ساخت کارخانه تولید توربین‌های گازی و توربو پرایلر‌ها و انواع پره‌های توربین در منطقه آزاد اروند، توسعه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناور در ساخت قطعات تجهیزات صنعتی کارخانه و افزایش دانش مهندسی در این زمینه به منظور دستیابی و انتقال برترین تکنولوژی‌های موجود و توسعه محصولات دانش بنیان و روش‌ها و فناوری‌های مورد نیاز و همچنین توسعه بازار در خارج از کشور از موضوعات تفاهمنامه فوق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: