کد خبر: ۹۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
تعداد بازدید: ۲۳۴
بانک مرکزی با وجود گذشت ۱۲ روز از ماه آذر، هنوز گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن در ماه آبان» را منتشر نکرده است.
حبس آمار مسکن در بانک‌مرکزی، با چه هدفی؟به گزارش خبرداغ به نقل از دنیای اقتصاد :بانک مرکزی با وجود گذشت ۱۲ روز از ماه آذر، هنوز گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن در ماه آبان» را منتشر نکرده است.
گزارش‌های ماهانه تحولات بازار مسکن که معمولا حداکثر تا ششم هر ماه منتشر می‌شود، «اطلاعات تقریبا کاربردی به طیف فعالان بازار ملک» ارائه می‌کند؛ داده‌هایی از نحوه تغییر قیمت مسکن -افزایشی یا کاهشی- و همچنین نبض معاملات خرید آپارتمان از جمله دو پیام مهم ماهانه گزارش‌های بانک مرکزی به سازنده‌ها، فروشندگان ملک، تقاضای مصرفی و سایر فعالان این بازار است که متناسب با تغییر شرایط در هر ماه، «انتظارات» در این گران‌ترین بازار مصرفی خانوارها، تنظیم می‌شود.
در این ماه‌ها که خانه‌اولی‌ها و سایر متقاضیان مصرفی، منتظر «جرقه‌های کاهشی قیمت» هستند و در عین حال، «هر نوع افزایش احتمالی قیمت» باید بلافاصله به سیاستگذار مخابره شود تا بلکه سیاست‌های اصلاحی موثر، برای مهار تورم مسکن به‌کار گرفته شود،
«تاخیرهای بی‌دلیل» در انتشار آمارهای مهم‌ترین بخش اقتصادی، نه تنها کمکی به حل مساله «تورم مسکن» نمی‌کند بلکه برعکس، فضا را برای «انتشار گزارش‌های جهت‌دار یا مخدوش» برای گروهی که منافع‌شان در رشد بیشتر قیمت است، فراهم می‌آورد. با چنین واقعیتی، لازم است بانک مرکزی به روال قبل، «انتشار منظم گزارش تحولات ماهانه بازار معاملات مسکن تهران» را از سر بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
وام 50 الی 100 میلیون تومان بدون ضامن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
مسئولین بانک‌ها برای پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون سنگ‌اندازی می‌کنند چرا؟
وکسی هم متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بهمن ماه سال 1400 تاکنون به کجا رسید؟ | بانک‌ها بودجه پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی را ندارند؟
متاسفانه هیچ کسی هم تاکنون پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۳
برای دریافت وام نقدی طرح تبسم بانک صادرات باید یک حساب قرض‌الحسنه در این بانک داشته باشید. بعد از سپرده‌گذاری در حساب قرض‌الحسنه و ثبت‌نام تسهیلات تبسم شما می‌توانید یک وام تقریباً بدون سود از صادرات دریافت کنید.

اعلام جزئیات وام 200 میلیونی بدون ضامن بانک صادرات باز هم یک دروغ بزرگی است
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
در 10 ماه و 13 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند
و متاسفانه در این مدت 10 ماه و 13 روز است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
وام 100 میلیونی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟ متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
از علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی درخواست رسیدگی و حل مشکل را داریم.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
تاریخ : ۱۶ - بهمن - ۱۴۰۰
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
احتراما بدین وسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخشنامه صادره از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
با تشکر و تقدیم احترام
مرتضی میرزابابایی

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۰
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبن شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن از سال 1400 تاکنون پدر بازنشستگان تامین اجتماعی را در آورده‌اند
بازنشسته تأمین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
مشکلات وام بازنشستگان تامین اجتماعی تا کی ادامه دارد؟ | تکلیف وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن کی مشخص می شود؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: