کد خبر: ۹۳۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۱۹۸
یک کارشناس اقتصادی در پاسخ به این پرسش که خرید اوراق ارزی جذابیت دارد؟ می‌گوید: واقعیت این است که من احساس می‌کنم از اوراق ارزی استقبال چندانی نخواهد شد، یعنی مردم اگر دنبال این بحث باشند، می‌روند ارز را از بازار خریداری کنند.

اوراق ارزی اصلا جذابیت دارد؟/ شقاقی: ترمز دلار این‌گونه کشیده می‌شودبه گزارش خبرداغ ، وحید شقاقی‌شهری در گفت‌وگو با  خبرآنلاین می‌افزاید: مگر این‌که اوراق ارزی با یک نرخی مناسبی بتوانند عرضه کنند که جذابیت داشته باشد. شاید اگر نرخ صرافی را مدنظر قرار می‌دهند، احتمالا نرخ صرافی یک فاصله‌ای با نرخ بازار دارد. برای مثال نرخ صرافی‌ها ۲، ۳ هزار تومان زیر قیمت بازار است. شاید این فاصله یک جذابیتی را ایجاد کند.

وی تصریح می‌کند: ما یک‌بار این ابزار را استفاده کردیم، اما به خاطر دارم که به تعهدمان عمل نکردیم، بر این اساس، همه این‌ها می‌تواند شبهات را بیشتر کند.

این کارشناس اقتصادی تاکید می‌کند: حتی اگر این ابزار هم مورد استقبال قرار گیرد، راهکار نیست، فقط یک ترمزی خواهد بود که در شرایط کنونی جلوی التهاب بازار ارز را بگیریم، اما اگر تورم را کنترل نکنیم، همچنان با گرفتاری در کشور مواجه خواهیم بود.

وی می‌افزاید: به طور طبیعی اگر مردم بخواهند این اوراق را بخرند، در سررسید سال بعد باید این‌ها را تحویل دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: