کد خبر: ۹۳۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۹
دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت ماند، و مس با وجود پیش‌بینی‌های روزهای اخیر روندی افزایشی یافت.

آرامش در بازار طلا/ تورم در آمریکا در اوجبه گزارش خبرداغ به نقل از اقتصادنیوز : دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت ماند، و مس با وجود پیش‌بینی‌های روزهای اخیر روندیافزایشی یافت.

دیروز قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت ماند. در حالی که مس با افزایش دارایی‌های ریسک‌محور به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو در کوتاه‌مدت نرخ‌های بهره را با سرعت کمتری افزایش خواهد داد، افزایش یافت. این مساله نیز باعث کاهش رشد شاخص دلار شد.

برخی از مقامات فدرال رزرو در هفته‌های اخیر تاگید کرده‌اندکه بانک مرکزی شاید نرخ‌های بهره را با حاشیه اندک کمتری - ۵۰ واحد پایه (bps) - در ماه دسامبر افزایش خواهد داد. این امر باعث شد تا پیش‌بینی مبنی بر اینکه تورم آمریکا به اوج خود رسیده است و اینکه بانک مرکزی در نهایت سرعت افزایش نرخ بهره خود را کاهش خواهد داد، افزایش پیدا کرد.

چنین سناریویی برای بازارهای فلزی که در سال جاری تحت تاثیر افزایش نرخ بهره قرار گرفتند، مثبت است. بهبود شرایط اقتصادی نیز به نفع تقاضا برای فلزات صنعتی مانند مس است.

دیروز قیمت هر اونس طلا به ۱۷۴۰.۶۶ دلار رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در ۱۷۴۱.۲۵ دلار در هر اونس ثابت ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: