کد خبر: ۹۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۱۴۲
کارشناس سلامت خانواده و جمعیت شبکه قشم گفت: نرخ باروری کلی در ایران در بازه زمانی۴۰ سال اخیر همواره رو به کاهش بوده است که زنگ خطر جدی برای نهاد خانواده به شمار می آید به نحوی که جمعیت کشورمان در ۲۰سال آینده بر اساس برآوردهای بین المللی جزو پیرترین کشورهای جهان خواهد بود.

ایران، پیرترین کشور جهان در بیست سال آیندهبه گزارش خبرداغ ، ندا امانی ضمن اشاره به پیامدهای کاهش نرخ باروری کلی در کشور، تاکید کرد که هم اکنون باید با برنامه ریزی و روشهای پیشگیرانه از بروز این معضل در آینده ای نه چندان دورجلوگیری کنیم.

وی در ادامه با برشمردن برخی چالش های نرخ باروری کلی ازجمله: افزایش سن ازدواج، فاصله گذاری زیاد بین فرزندان، پدیده تک فرزندی، وجود زوج های نابارور از همکاران خواست با جدیت نسبت به آموزش و مشاوره گروههای هدف و آگاه سازی جامعه، قدمی در راستای بهبود وضعیت موجود بردارند.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: