کد خبر: ۹۳۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۴
غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: روند رسیدگی به جرایم لیدرها و افراد مؤثر در اغتشاشات اخیر مشهد آغاز،کیفرخواست صادر شده و به زودی فرایند دادرسی‌ها در مرحله دادگاه نیز آغاز می‌شود.

رئیس دادگستری خراسان رضوی: لیدرها و افراد موثر در اغتشاشات مشهد به‌زودی در دادگاه محاکمه می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: روند رسیدگی به جرایم لیدرها و افراد مؤثر در اغتشاشات اخیر مشهد آغاز،کیفرخواست صادر شده و به زودی فرایند دادرسی‌ها در مرحله دادگاه نیز آغاز می‌شود.

غلامعلی صادقی امروز در جلسه هم اندیشی مسئولان قضایی، انتظامی، اجرایی و امنیتی در مجتمع ولایت مشهد سخن می گفت با اشاره به مستندات قابل توجه از اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران اظهارداشت: عده‌ای به عنوان عامل دشمن و عده‌ای نیز بدون توجه به پیامد اقدامات خود به ارزشها و هنجارهای ملت بزرگ ایران اسلامی توهین کردند و از هر ابزاری برای تخریب اموال عمومی و اموال مردم و حتی قتل و غارت شهروندان استفاده کردند و خواسته بحق مردم برخورد با این افراد است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه رسیدگی به اتهامات افراد آشوبگر در جریان اغتشاشات اخیر گفت: در سایه کار جهادی و تلاش مضاعف تمام نهادها و دستگاه های عمل کننده در کنار دستگاه قضایی، روند رسیدگی به جرایم لیدرها و افراد مؤثر آغاز و کیفرخواست صادر شده و به زودی فرایند دادرسی ها در مرحله دادگاه نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برخورد قاطع با عوامل داخلی آشوب ها و لیدرهای اغتشاشات؛ با افرادی که تحت تأثیر فضای مجازی و به صورت احساسی در نقاط مختلف حضور پیدا کرده نیز با رأفت اسلامی برخورد شده و تعیین تکلیف شده اند.

بیشتر بخوانید

دادستان مشهد: با مجرمان برخورد قاطعانه می‌شود

صادقی افزود: پس از صدور کیفرخواست متهمین در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: خداوند متعال را به لحاظ وجود مردم بصیر، آگاه و ولایی شاکریم و این بزرگترین نعمت برای ما است و انشاء الله در سایه حمایت مردمی شاهد رفع نواقص و حل مشکلات موجود با تلاش مضاعف و کار جهادی مسئولان باشیم.

سارقان به عنف و دارای سابقه از ارفاقات قانونی برخوردار نخواهند بود

محمد حسین درودی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز با تاکید بر عدم تخصیص ارفاقات قانونی به سارقان به عنف، مقرون به آزار، سارقان مسلح و دارای سابقه اظهار داشت: براساس وظایف قانونی مکلفیم با هرگونه اقدامی که امنیت و آرامش شهروندان محترم را با مخاطره مواجه کند در چارچوب موازین شرعی و قانونی برخورد کنیم.

وی با اشاره به حضور پرشمار مسئولان قضایی در زندان‌ها گفت: در راستای اجرای مطلوب سیاست‌های دستگاه قضایی و به عنوان یک تکلیف انسانی و قانونی، قضات و مسئولان قضایی در زندان‌های استان حضور پیدا می کنند و با گفتگوی رو در رو با مددجویان در پی حل مشکلات آنها در چارچوب قانون هستند و بحمدالله این اقدامات اثربخش بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای ما اجرای سیاست حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که در این زمینه نیز تلاش قابل توجهی در حال انجام است و سعی می کنیم از تمام ظرفیت های قانونی در این راستا استفاده کنیم و تنها استثنا در این زمینه مربوط به سارقان به عنف و مقرون به آزار و خشن و دارای سابقه هستند که از ارفاقات قانونی بهره ای نخواهند برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: