کد خبر: ۹۳۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
تعداد بازدید: ۱۹۲
مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک با پیروی از ایلان ماسک در اخراج کارمندان توییتر، حالا در اقدامی بسیار عجیب ۱۱ هزار نفر از کارمندان فیسبوک را اخراج کرده است.

زاکربرگ در فیسبوک حمام خون به راه انداخت!به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: مارک زاکربرگ، خالق فیسبوک با پیروی از ایلان ماسک در اخراج کارمندان توییتر، حالا در اقدامی بسیار عجیب ۱۱ هزار نفر از کارمندان فیسبوک را اخراج کرده است.

موج اخراج کارمندان در شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی حالا به فیسبوک رسیده است. چندروز پیش در گجت نیوز، خبری درباره اخراج کارمندان متا منتشر شد اما هیچ یک از ما فکر نمی‌کردیم زاکربرگ بخواهد در تنها یک روز، بیش از ۱۱ هزار نفر از کارمندان شرکت فیسبوک را مثل آب خوردن اخراج کند!

ظاهرا تیم مدیریتی فیسبوک به هیچ وجه از آمارهای به دست آمده راضی نیست و به دلیل کاهش شدید در درآمدها، تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است. نکته قابل توجه این است که پس از اخراج کارمندان توییتر، متا تنها شرکتی نبود که نیروهایش را اخراج کرد و مایکروسافت نیز بسیاری از کارمندانش را راهی خانه کرده است.

 

 

اخراج کارمندان فیسبوک؛ یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های زاکربرگ

مارک زاکربرگ، مدیرعامل منفور متا در مطلبی که به تازگی منتشر کرده، درباره اخراج بیش از ۱۱ هزار نفر از کارمندانش اشاره کرده است. او گفته است که اخراج یازده هزار کارمند فیسبوک، یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی بوده که در تاریخ شرکت متا گرفته است. اخراج یازده هزار کارمند فیسبوک یعنی بیش از سیزده درصد از نیروهای این شرکت، باید حالا به دنبال شغلی جدید بگردند.

 

 

زاکربرگ در فیسبوک حمام خون به راه انداخت!

اخراج ۱۳ درصد از کارمندان متا، آخرین تصمیم عجیب زاکربرگ نبوده و او می‌خواهد تغییرات بیشتری را اعمال کند تا شرکتش دوباره بتواند به اوج برگردد. ظاهرا متا سیاست عدم استخدام نیرو را تا سه‌‌ماهه اول سال آینده میلادی ادامه خواهد داد. همچنین از این پس این شرکت باید در هزینه‌هایش نیز دقت بیشتری داشته باشد تا بتواند بازدهی و سود بیشتری را به جیب زاکربرگ بریزد.

 

 

مارک زاکربرگ که با اخراج یازده هزار نفر، به زندگی آن‌ها آسیب زیادی وارد کرده در ادامه اعلام کرد: تمام مسئولیت‌های این تصمیم‌ها را بر عهده می‌گیرد. او همچنین از کارمندان اخراج شده و کسانی که به خاطر این تصمیم آسیب دیده‌اند عذرخواهی کرد.

زاکربرگ؛ بزرگ‌ترین دشمن متا!

 

 

اخراج کارمندان آن هم در مقیاسی گسترده اصلا نشانه خوبی برای یک شرکت بزرگ نیست. هر چند اخراج‌های توییتر می‌توانند نشان‌دهنده تغییرات گسترده در سیاست‌ها باشند اما اخراج کارمندان فیسبوک، تنها نشان‌دهنده تصمیم‌های افتضاح زاکربرگ در سال‌های اخیر بوده است.

زاکربرگ در فیسبوک حمام خون به راه انداخت!

از سو استفاده از اطلاعات کاربران گرفته تا ایده‌های بلندپروازانه متاورس (که کمتر کسی این روزها راجع به آن صحبت می‌کند)، همگی در اوضاع افتضاح این روزهای متا و فیسبوک تاثیرگذار هستند. البته زاکربرگ با اخراج کارمندانش، قصد ندارد از ایده‌هایی مانند متاورس دست بکشد و می‌خواهد بخش بیشتری از درآمدهای شرکتش را صرف متاورس کند. در کنار متاورس، هوش مصنوعی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که متا می‌خواهد در آینده بیشتر روی آن هزینه کند.

صحبت‌های جدید زاکربرگ در حالی به گوش می‌رسند که چندی پیش اخباری درباره ضرر عظیم صد میلیارد دلاری پروژه متاورس منتشر شد. در کنار این موضوع، نباید ماجرای شکایت‌ها از او و شرکتش را نیز از یاد ببریم. شکایت‌ها علیه متا محدود به کاربران نمی‌شود و کارمندان این شرکت هم گاهی به دلایلی مانند فضای کاری نامناسب علیه شرکتش شکایت کرده‌اند.

 

 

زاکربرگ علاقه‌ای به تغییر سیاست‌های اشتباهش ندارد و همچنان می‌خواهد روی پروژه‌های شکست‌خورده‌ای مانند متاورس، هزینه کند. او حالا باید منتظر شکایت کارمندان اخراج شده‌اش نیز باشد. همچنین شرکت متا باید شانزده هفته به کارمندان اخراجی‌اش حقوق پرداخت کند و به ازای هر سالی که آن‌ها در متا مشغول به کار بودند، دو هفته بیشتر حقوق بدهد. باید دید در آینده نتیجه تغییر سیاست‌های متا و فیسبوک چه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: