کد خبر: ۹۳۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۱۴۰
آمار کشته شدگان این توفان که قدرت آن در سطح چهار توفان های دریایی محاسبه شده بود، در روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) یکصد و یک نفر اعلام شد.

شمار قربانیان توفان ویرانگر ایان در آمریکا به ۱۰۱ نفر رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: آمار قربانیان توفان دریایی ایان که چهارشنبه گذشته پس از عبور از منطقه کارائیب و کوبا، ایالت فلوریدا را در نوردیده بود، همچنان رو به فزونی است و تاکنون  به ۱۰۱ نفر رسیده است.

 
 

تارنمای شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: آمار کشته شدگان این توفان که قدرت آن در سطح چهار توفان های دریایی محاسبه شده بود، در روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) یکصد و یک نفر اعلام شد، قدرت ویرانگر این توفان به حدی بود که اکثر شهرها ساحلی درایالت فلوریدا را تخریب و کار بازسازی در آنها را به امری دشوار بدل ساخته است.

بنابراین گزارش تنها در شهرستان «لی» (Lee County) با جمعیتی بیش از ۷۶۰ هزار نفر واقع در جنوب غرب ایالت فلوریدا، بر اثر وقوع این توفان، ۵۴نفر جان باختند، اکنون مسئولان ایالتی با انتقاد از دیر اعلام کردن دستور تخلیه ساکنان مناطق ویران شده در فلوریدا مواجه اند.

«ران دسانتیس» (Gov. Ron DeSantis) فرماندار ایالت فلوریدا که عملکرد وی در مواجه با توفان ایان با انتقاد مخالفان  همراه و بر رقابت انتخاباتی وی در انتخابات میان دوره ای در آبان ماه تاثیر گذارده است، اعلام کرد؛ تاکنون طی روزهای گذشته بیش ازیکهزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان مناطق جنوب غربی و مرکزی ایالت فلورید از حوادث ناشی از این توفان نجات داده شدند.

۴۹۱ هزار واحد مسکونی و تجاری فاقد برق

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درادامه نوشت که تاکتون ۴۹۱هزار واحد مسکونی و تجاری درپی وقوع توفان ایان همچنان در خاموشی به سر می برند و انتظار نمی رود تا یک ماه آینده برق آنها وصل شود، این شبکه خبری آمریکایی در بدو وقوع این توفان گزارش داده بود که حدود دو میلیون و ۵۰۰هزار مشترک برق در سراسر ایالت فلوریدا در خاموشی فرو رفتند.

ویرانی توفان ایان جبران ناپذیر است

 توفان ایان ۶ مهرماه ۱۴۰۱ و با قدرت توفان دریایی در سطح چهار، منطقه «فورت میرز» (Fort Myers) واقع در جنوب غرب ایالت فلوریدا را درهم نوردید و نه تنها باعث جاری شدن سیل بلکه خاموشی ۹۸ درصد از این منطقه و ویرانی گسترده شد، شدت ویرانی ناشی از توفان ایان در ایالت فلوریدا به حدی است که برخی از مقامات این ایالت آنرا جبران ناپذیر توصیف کردند.

«مارک روبیو»  (Marco Rubio) سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا در باره شدت وخامت خسارت تنها دراین بخش از ایالت فلوریدا به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: این خسارت قابل قیاس نیست ، منطقه فورت بر اثر وقوع این توفان دیگر وجود ندارد، یعنی آنکه باید از اول ساخته شود، بخشی از فلوریدا آنچان ویران شده که قابل برگشت به وضعیت قبل از آن نیست.

خسارات ۴۷ میلیارد دلاری؛ دومین توفان ویرانگر در فلوریدا

شبکه خبری سی ان ان در مورخ ۹ مهرماه گزارش داده بود: توفان ایان که ایالت های فلوریدا، کارولینای شمالی و جنوبی را در نوردید، میزان خسارت های به بار آمده در ایالت فلوریدا  حدود ۴۷ میلیارد دلار برآورد می شود که پس از وقوع توفان «اندرو» (Hurricane Andrew) در سال ۱۹۹۲ میلادی، این دومین توفان ویرانگر در این ایالت به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: