کد خبر: ۹۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
تعداد بازدید: ۱۴۸
پس از گذشت نزدیک به چهار سال از اخراج سفیر قبلی اسرائیل در ترکیه، کمیته انتصابات وزارت امور خارجه این رژیم عصر امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت که «ایریت لیلیان» را به عنوان سفیر جدید تل آویو در آنکارا منصوب کند.

انتصاب سفیر جدید اسرائیل در ترکیه پس از گذشت ۴ سال از اخراج سفیر قبلیبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: به دنبال تصمیم مقامات دو طرف برای عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک و بازگشت متقابل سفرا، سفیر جدید اسرائیل در ترکیه منصوب شد.

به گزارش بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، پس از گذشت نزدیک به چهار سال از اخراج سفیر قبلی رژیم صهیونیستی در ترکیه، کمیته انتصابات وزارت امور خارجه این رژیم عصر امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت که «ایریت لیلیان» را به عنوان سفیر جدید تل آویو در آنکارا منصوب کند.

وبسایت عبری زبان «والا» در این باره گزارش داد که لیلیان طی دو سال گذشته به عنوان کاردار سفارت اسرائیل در ترکیه فعالیت کرده و سابقه فعالیت به عنوان سفیر در بلغارستان و سرپرست سفارت در استرالیا را نیز در کارنامه خود دارد در حالی که انتصاب وی در منصب جدید نیز گام دیگری در روند عادی سازی روابط میان آنکارا و تل آویو به شمار می آید.

یذکر أن ترکیا أعلنت طرد السفیر الإسرائیلی لدیها، على خلفیه أعمال العنف فی قطاع غزه وأسفرت حینها عن العشرات وإصابه نحو ألفی شخص، حیث وصف الرئیس الترکی ما حدث فی القطاع بـ “المجزره”.

شایان ذکر است که ترکیه در ماه مه سال 2018 میلادی و در واکنش به شهادت 60 فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار تن دیگر در نوار غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، «ایتان نائه»، سفیر وقت این رژیم در آنکارا را اخراج کرد.

با این حال، دفتر «یائیر لاپید»، نخست وزیر اسرائیل نزدیک به یک ماه پیش اعلام کرد که به دنبال گفت و گوی تلفنی وی با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، تل آویو و آنکارا تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل از سر بگیرند و سفرا و سرکنسول های دو طرف نیز به مناصب خود بازگردند.

در همان روز، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن اعلام این که کشورش و اسرائیل در چارچوب تصمیم مشترک خود در مورد ارتقای مجدد روابط دیپلماتیک میان دو طرف به بالاترین سطح، اقدام به انتصاب متقابل سفرای خود در تل آویو و آنکارا می کنند، این اقدام را برای توسعه روابط دو جانبه مهم دانست و خاطر نشان ساخت: ما به دفاع از حقوق فلسطین، بیت المقدس و غزه ادامه خواهیم داد و این مسئله نیز اهمیت دارد که پیام های ما به طور مستقیم از طریق سفیر به تل آویو منتقل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: