کد خبر: ۹۳۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
تعداد بازدید: ۱۹۴
عزیزالله افضلی در ستاد تنظیم بازار که امروز یکشنبه ۲۰ شهریور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری پس از افزایش ۵۷ درصدی سطح دستمزدها بسیاری از واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی، قیمت محصولات خود را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دادند.

برکود بازار لوازم خانگی در پی افزایش قیمت ۲۵ درصدی در قزوینه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: بسیاری از واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی، قیمت محصولات خود را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دادند. برای همین افزایش قیمت و کاهش تقاضا را در بازار شاهد هستیم که این امر رکود بازار لوازم خانگی را منجر شده است.

عزیزالله افضلی در ستاد تنظیم بازار که امروز یکشنبه ۲۰ شهریور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری پس از افزایش ۵۷ درصدی سطح دستمزدها بسیاری از واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی، قیمت محصولات خود را ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دادند. برای همین افزایش قیمت و کاهش تقاضا را در بازار شاهد هستیم که این امر به رکود بازار لوازم خانگی را منجر شده و حتی فروش برخی از محصولات لوازم خانگی تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است برای همین تولیدکنندگان داخلی برای جذب مشتری فروش اقساطی را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: از سه سال پیش ممنوعیت واردات در جهت حمایت از تولیدات داخلی مصوب شد اما برای مصرف‌کنندگان تفاوتی ایجاد نشد و تنها افزایش بی‌رویه قیمت محصولات داخلی و کاهش کیفیت آن را شاهد هستیم. به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی و پایین بودن کیفیت برخی از محصولات شاهد افزایش قاچاق کالا در بازار بودیم که در دولت سیزدهم مقوله شناسه‌دار کردن کالاها و استفاده از ثبت کد رهگیری هنگام فروش کالا برای مبارزه با قاچاق کالا اجرایی شده است.

نوسان قیمت در بازار لوازم‌التحریر

رئیس سازمان صمت تصریح کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد افزایش ۴۶ درصدی قیمت کاغذ موجب افزایش ۵۰ درصدی قیمت دفتر شده است. برخی از تولیدکنندگان دفتر تولیدات خود را پیش‌فروش کرده اما به تعهدات خود عمل نکردند. به غیر از کمبود دفتر در خصوص سایر اقلام کمبودی در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی اشاره کرد: سازمان صمت در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و دستورات ابلاغی سازمان حمایت، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس را قرار داده و در تمامی شهرستان‌های استان واحدهای خرده‌فروشی لوازم‌التحریر رصد و در صورت احراز تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. نمایشگاه پاییزه استان از ۱۸ شهریور تا ۲۵ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان با مشارکت واحدهای صنفی و تولیدی استان و برخی از استان‌های همجوار در حال برگزاری است.

نوسانات قیمت در بازار لوازم روغن موتور

افضلی اعلام کرد: با موافقت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روغن موتور در خرداد سال جاری ۲۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد دلیل این افزایش قیمت افزایش هزینه‌های تولید عنوان شد و سازمان حمایت تنها با ۲۵ درصد آن موافقت کرد. بر همین اساس در سال جاری وضعیت توزیع روغن موتور توسط چهار پالایشگاه بزرگ کشور بازار را آشفته کرده است؛ علی‌رغم بهبود نسبی در توزیع، همچنان کمبود در سطح عرضه و فروش به صورت سبدی مشاهده می‌شود که موجب نارضایتی نمایندگی‌ها، خرده‌فروشان و متقاضیان شده است و گزارشات سامانه‌های نظارتی مانند ۱۲۴ نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

وی تصریح کرد: سازمان صمت بازار را رصد کرده و با مشاهده فیلم مشکلات، چندین مکاتبه با مسئولین وزارتخانه داشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است لازم به ذکر است که هفته گذشته قیمت روغن موتور حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

نوسانات قیمت در بازار لوازم یدکی

رئیس سازمان صمت تشریح کرد: قطعات یدکی از ابتدای سال جاری به دلیل افزایش حقوق و دستمزد ۱۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است که در تعدادی از لوازم به دلیل افزایش میزان عرضه رکود ایجاد شده است. سطح قیمت‌ها به صورت روزانه و هفتگی از سطح بازار توسط بازرسان سازمان صمت انجام و با متخلفین برخورد می‌شود.

افضلی در پایان گفت: موضوع شناسه‌دار کردن ۵۵ قلم از قطعات خودرو در دستور کار وزارت صمت و سازمان صمت استان قرار گرفته است و در حال حاضر تا ۱۵ مهر ماه به کلیه واحدهای صنفی فرصت داده شده تا نسبت به شناسه‌دار کردن کالاهای موجود در واحد صنفی خود اقدام کنند. این فرآیند در راستای مبارزه با قاچاق کالا و افزایش کیفیت قطعات خودرو انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: