کد خبر: ۹۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۱۸۸
مهدی کشاورز در حاشیه آئین افتتاح 8 طرح عمرانی و سرمایه گذاری در جزیره کیش بر اهمیت برخورداری از ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه گردشگری و تجاری"بانک آفشور و بورس بین الملل" تاکید کرد.

تحقق توسعه گردشگری و تجاری در کیش نیازمند ابزارهای استراتژیک استبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با نوید آینده ای روشن با اتحاد و همدلی همه ساکنان جزیره کیش، گفت: از 4 راه مواصلاتی دو راه "خودوریی و ریلی" محروم هستیم و با توجه به محدودیت ها، مشکلات و سختی های راه بندری، تنها راه ماندگار برای توسعه گردشگری و تجاری مسیر هوایی است.

کشاورز در رابطه با این که سی سال گذشته برای ثبت شرکت کیش ایر با هدف توسعه ناوگان هوایی این منطقه اقدام شده است، افزود: ماهیت فرایند واگذاری این ایرلاین پس از بررسی های لازم نشان می دهد که این واگذاری مشکل حقوقی دارد.

وی در خصوص حل مشکلات واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به سازمان خصوصی سازی، گفت: با برگزاری جلساتی با اعضای هیئت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مراجع مرتبط با خصوصی سازی ضمن به کار گرفتن تمام تلاش خود و استدلال های لازم مباحث حقوقی و فنی این موضوع را ارائه کردیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکید ویژه معاون اول رئیس جمهور کشورمان مبنی بر این که کیش به عنوان جزیره نیازمند یک ایرلاین است، اظهار داشت: باید پاسخگوی خواسته های به حق مردم در خصوص افزایش پروازها به مقصد کیش باشیم.

مهدی کشاورز با بیان این که از راه زمینی و ریلی محروم هستیم و نباید این موضوع نادیده گرفته شود، خاطر نشان کرد: مذاکراتی با تمام ایرلاین ها برای افزایش پروازها به مقصد کیش داشتیم و این موضوع با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته است.

کشاورز در رابطه با ارتقاء کیفیت مناطق آزاد در بحث های تجاری و مالی که به عنوان مهمترین چشم انداز و هدفی است که دنبال می شود، گفت: به طور حتم در آینده نه چندان دور با یک برنامه تحولی نسبت به توسعه گردشگری در حوزه های مختلف اقدام خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ظرف یک ماه آینده از برنامه تحولی در حوزه گردشگری رونمایی می کنیم و پایه گذار و رکن اصلی این مهم بخش خصوصی و اصناف کیش هستند.

مهدی کشاورز با بیان این که برای 365 روز از سال برنامه مدونی در دستور کار داریم، افزود: تمام ظرفیت های موجود در بخش های خصوصی و دولتی در حوزه های مختلف از جمله گردشگری باید ارتقاء یابد.

کشاورز با اشاره به این که از ظرفیت های موجود استفاده بهینه نشده و نخستین کار تحولی که کار بزرگی در طراحی می باشد، طرح جامع ساماندهی سواحل کیش است و از مهمترین مزیت ها این منطقه محسوب می شود.

وی افزود: این طرح دارای 32 زون و با طرح های مختلف است که بسته هایی در حوزه سرمایه گذاری برای عرضه به فعالان اقتصادی آماده شده که این اقدام مهم یک تحولی در حوزه گردشگری برای کیش به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور کشورمان تعداد ۸ طرح عمرانی و سرمایه گذاری جزيره كيش را به ارزش سرمایه گذاری حدود ۴ هزار میلیارد تومان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: