کد خبر: ۹۲۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۱۸۹
وزارت خارجه طالبان ضمن تحریک‌آمیز خواندن سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر سیاست اصولی «چین واحد» تاکید و اعلام کرد که تنش‌ها میان واشنگتن و پکن باید از طریق راه‌های مناسب حل شود.

بطالبان: سفر «پلوسی» به تایوان تحریک‌آمیز بوده گزارش خبرداغ ، وزارت خارجه طالبان در واکنش به افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پکن در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد از تمام کشورها می‌خواهد تا از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی سایر کشورها تلقی می‌شود و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت که روابط بین جمهوری خلق چین و آمریکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تاثیر دارد.

وی در ادامه افزود: «ما از همه کشورها می‌خواهیم تا از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی کشورها تلقی می‌شود و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند».

سخنگوی وزارت خارجه طالبان بر سیاست اصولی چین واحد تاکید کرد و گفت: «طالبان بر سیاست اصولی چین واحد تاکید می‌کند و می‌خواهد که تنش‌های آمریکا و چین از طریق راه‌های مناسب حل‌ شود تا آن‌ها بتوانند به طور مشترک برای صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی کار کنند».

این در حالی است، که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، یکی از بلندپایه ترین مقامات آمریکایی طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر و با رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر در حالی انجام شد که مقامات چین هشدارهای تندی درباره عواقب آن به آمریکایی‌ها داده بودند. گفته می‌شود، که هم‌زمان با حضور پلوسی در تایوان، چندین فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان نیز به پرواز در آمده بود.

پکن ضمن «اشتباه» خواندن سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اعلام کرد که واشنگتن تاوان این «اشتباه» را خواهد پرداخت.

فارس
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: