کد خبر: ۹۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید: ۱۲۸
سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر اینکه رزمایش نظامی این کشور تهدیدی علیه تایوان نیست گفت: گروه هفت باید به چین یکپارچه پایبند باشد و ما نمی پذیریم که این گروه به اصل چین واحد پایبند نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین: رزمایش ما تهدیدی علیه تایوان نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تاکید بر اینکه رزمایش نظامی این کشور تهدیدی علیه تایوان نیست گفت: گروه هفت باید به چین یکپارچه پایبند باشد و ما نمی پذیریم که این گروه به اصل چین واحد پایبند نباشد.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، «هوا چون ئینگ» امروز ( پنجشنبه ) با بیان اینکه ما برای دفاع از خود اقدام می کنیم، افزود: گروه هفت باید از واشنگتن می خواست که «نانسی پلوسی » رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر نکند.

وی سفر «پلوسی» و همکاری واشنگتن با تایوان را برخلاف اصل چین واحد دانست و افزود: ما نمی پذیریم که گروه هفت به اصل چین واحد پایبند نباشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: ما بارها مخالفت خود را با سفر پلوسی [ به تایوان ] و اینکه این سفر تهدیدی برای چین و تمامیت ارضی آن است را بیان کرده ایم.

وی تمرینات نظامی چین را تهدیدی علیه تایوان ندانست و افزود: گروه هفت به عنوان یک دیکتاتور عمل می کند.

در این پیوند، «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین، سفر « نانسی پلوسی » رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را اقدامی دیوانه وار، غیرمسئولانه و بسیار غیر عقلانی از سوی آمریکا توصیف کرد.

وانگ در حاشیه نشست وزرای خارجه « آ سه‌ آن » در کمبوجیه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه چین تمام تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای اجتناب از بحران به کار گرفته است، افزود: اما هرگز اجازه نخواهد داد به منافع اصلی‌اش خدشه‌ای وارد شود.

وی افزود: تدابیر چین در زمان حاضر و آینده اقدامات ضروری و دفاعی پدافندی است.

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه این اقدامات به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، اظهار داشت: این اقدامات با هدف حفظ حاکمیت و امنیت ملی در راستای قوانین بین المللی و داخلی انجام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: