کد خبر: ۹۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۶۵
محققان ارتباط بین توده عضلانی اندک و زوال شناختی در افراد مسن را کشف کرده است.

کلید زوال عقل در ماهیچه استاین مطالعه نشان داد که ارتباط بین توده عضلانی اندک و کاهش سریع‌تر شناختی مستقل از قدرت عضلانی و فعالیت بدنی است. توده عضلانی قابل تغییر است، به این معنی که ورزش و تغذیه خوب می‌تواند برای بهبود عملکرد اجرایی ما با افزایش سن استفاده شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از ویفروم، زوال عقل به‌طور فزاینده‌ای در سرتاسر جهان شایع است، زندگی میلیون‌ها نفر و خانواده‌های آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد در زمان تشخیص، روندی غیرقابل برگشت است.

با این حال، نتایج تحقیقات جدید منتشرشده در JAMA Network Open، توده عضلانی را به‌عنوان یک عامل قابل تغییر شناسایی می‌کند که به‌طور بالقوه می‌تواند برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری، قبل از اینکه خیلی دیر شود، استفاده شود.

با این مطالعه، برای اولین بار نشان داده شد که وجود توده عضلانی کم به‌طور قابل‌توجهی با کاهش سریع‌تر شناختی مرتبط و این ارتباط مستقل از قدرت عضلانی و سطح فعالیت بدنی و سایر عوامل است.

محققان دانشگاه مک‌گیل کانادا اظهار کردند که ورزش و به خصوص ورزش مقاومتی و تغذیه خوب با پروتئین کافی می‌تواند به حفظ توده عضلانی در طول سال‌ها کمک کند.

ماهیچه‌ها علاوه بر نقشی که در قدرت و عملکرد فیزیکی دارند، مخزن پروتئین‌هایی هستند که چندین فرآیند مهم بدن را انجام می‌دهند. ماهیچه‌ها همچنین مولکول‌هایی ترشح می‌کنند که می‌توانند با مغز گفتگو کنند. همچنین مشخص است که ورزش و ساختن توده عضلانی، با رساندن جریان خون بیشتر به مغز، می‌تواند عملکرد اجرایی را بهبود بخشد.

نتایج نشان می‌دهد، اندازه‌گیری توده عضلانی اندک ممکن است به شناسایی افرادی که در معرض خطر زوال شناختی هستند کمک کند اما ارتباط آن به تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: