کد خبر: ۹۲۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۹۳۴
محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تشریح نمود:
محسن علیزاده، نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گفت: در قانون جدید بازار اوراق بهادار، تلاش داریم حداکثر شفافیت در صورت های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و نهادهای زیرمجموعه این شرکت صورت گیرد. .

مهمترین نقاط طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادارمحسن علیزاده، نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، گفت: در قانون جدید بازار اوراق بهادار، تلاش داریم حداکثر شفافیت در صورت های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و نهادهای زیرمجموعه این شرکت صورت گیرد.
.
محسن علیزاده با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: با هدف بررسی مشکلات و چالش هایی که در خصوص بازار سرمایه وجود داشت، تصمیم بر اصلاح و بازبینی این قانون گرفته شد.
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تصریح نمود: "ساختار حکمرانی" به عنوان چالش و نارسایی اصلی در قانون فعلی شناسایی شد که بر مبنای آن در قانون فعلی نمی توان متناسب با حجم معاملات انجام شده در سال های اخیر، چاره اندیشی و اقدام لازم را صورت داد.

بیشتر بخوانید: 

هشدار‬ عضو ناظر ‫مجلس‬ در شورای عالی ‫بورس‬ در خصوص تصمیمات خلق الساعه در ‫بازار سرمایه


.
علیزاده ادامه داد: بعد از جلسات مکرر که در کمیته بازار سرمایه کمیسیون اقتصادی برگزار شد و نشست های مختلف با فعالین بازار سرمایه، خوشبختانه در یک ماه گذشته پیش نویس اصلاح قانون اوراق بهادار در این کمیته، جمع بندی شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه سپس پیش نویس در کمیسیون اقتصادی مطرح و کلیات آن به رای گذاشته شد، یادآور شد: همچنین مهلت ده روزه ای نیز برای همه ارگان ها و نهادهای مرتبط با بازار سرمایه در نظر گرفتیم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند.
.
عضو کمیسیون اقتصادی افزود: در این مدت، نظرات همه کانون های مرتبط با بازار سرمایه را دریافت کردیم که به زودی در کمیسیون اقتصادی جهت تصمیم گیری و نهایی شدن مطرح خواهد شد و پس از جمع بندی نهایی برای طرح در صحن مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
.
وی یادآور شد: از جمله نقاط قوت قانون جدید بازار اوراق بهادار، شفافیت، ایجاد تشکل های تخصصی همانند کانون سهامداران حقیقی، تقویت جایگاه فعالان غیر دولتی و افزایش نقش شخصیت های حقیقی به نسبت اشخاص حقوقی در ارکان شورای عالی بورس با هدف بهبود نگاه تخصصی و نقش نظارتی مردم در این بازار است.
.
علیزاده با اشاره به اینکه پیش نویس منتشر شده در سال گذشته و در فضای مجازی، از طرف کمیسیون اقتصادی تهیه نشده بود، یادآور شد: ما در کمیته بازار سرمایه، فضای مجازی را فرصت مناسبی برای کمک به افزایش سواد مالی مردم و جامعه در چارچوب فعالیت های مشخص و معین می دانیم و همین نگاه را هم در قانون جدید در نظر گرفته ایم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: