کد خبر: ۹۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۱۸۸
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین گفت: مجموع تولید سیمان در ایران بالغ بر ۶۲.۷ میلیون تن و در جهان ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن بوده و مجموعه سیتا سهم ۱۹.۳ میلیون تنی را در تولید دارد؛ به عبارت دیگر این مجموعه توانسته ۳۱ درصد کل تولید سیمان ایران و ۴ دهم درصد جهان را تامین کند.

سهم 31 درصدی سیتا در تامین سیمان کشور/ بسیاری از تجهیزات مصرفی، بومی و داخلی‌سازی شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، حمیدرضا هوشیاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در نخستین پنل از همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با عنوان “تولید؛ حاکمیت شرکتی و شفافیت انضباط مالی” اظهار کرد: بخش تولیدی هلدینگ سیمانی تامین وظیفه تولید سیمان برای مصارف ساختمانی دارد که در دو سال گذشته تولید خود را از ۱۸.۸ میلیون تن به ۲۰.۱۴ میلیون تن رسانده است؛ همچنین این بخش در سال قبل موفق به تولید ۲۰.۶۰۰ هزار تن شده است و باید توجه داشت که این رشد تولید با وجود قطعی برق و گاز سراسری و گسترده به ثمر رسیده است.

هوشیاری اضافه کرد: قطعی برق سراسری برای نخستین بار از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا مرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه داشت و در همین بازه زمانی برخی از واحدهای تولیدی حدود ۲ الی ۳ ماه با توقف تولید مواجه شدند.

وی ادامه داد: مشکلات این چنینی به این بازه زمانی منتهی نشد، در فصل سرما نیز با قطعی گاز رو به رو بودیم و ناچار به استفاده از سوخت جایگزین یعنی مصرف مازوت شدیم و از آنجایی که مقدار کرایه‌ حمل آن از نرخ خود این سوخت گران‌تر است با مشکلاتی در افزایش هزینه‌ها رو به رو شدیم.

هوشیاری مطرح کرد: مجموع تولید سیمان در ایران بالغ بر ۶۲.۷ میلیون تن و در جهان ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تن بوده و مجموعه سیتا سهم ۱۹.۳ میلیون تنی را در تولید دارد؛ به عبارت دیگر این مجموعه توانسته ۳۱ درصد کل تولید سیمان ایران و ۴ دهم درصد جهان را تامین کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین اضافه کرد: به منظور کوتاه کردن تعطیلات ضروری این مجموعه، تعمیرات اساسی را به زمان قطعی برق و گاز موکول کردیم و با این اقدام توقف‌های تولید کاهش چشم‌گیری داشته است.

وی با بیان اینکه کلینکر یکی از مهمترین موارد در تولید سیمان بوده و درصد مصرف آن تاثیر زیادی در هزینه‌ها دارد، گفت: کاهش توقف تولید و همچنین استفاده از کلینکر یکی از موضوع‌های مهم در مجموعه سیتا به شمار‌ می‌رود و به ازای کاهش ۲ درصد کاهش مصرف کلینکر، بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان سود برای کل گروه محقق شده است، به عبارت دیگر این صرفه جویی موجب افزایش سودآوری کل مجموعه می‌شود و به هر میزان که از این محصول میانی کمتر استفاده کنیم، قیمت تمام شده کاسته می‌شود.

هوشیاری مطرح کرد: بسیاری از تجهیزات مصرفی بومی و داخلی‌سازی شده است که همین موضوع سبب استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت و عدم توقف در تولید می‌شود؛ کما اینکه با وجود قطعی برق در دو سال اخیر، مقدار تولید مجموعه‌ها افزایش داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: