کد خبر: ۹۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۲۴۲
کارشناس بسکتبال ایران گفت: واقعیت مقایسته بسکتبال ایران و قزاقستان در روز گذشته رقم خورد.ما در بازی‌های گذشته هم می‌توانستیم برنده باشیم.

توفیق: تفاوت واقعی بسکتبال ایران و قزاقستان دیروز مشخص شد/ در منطقه رنگی می‌توانیم مقابل ژاپن برتر باشیمبه گزارش خبرداغ ، علی توفیق در گفتگو با ایلنا، پیرامون پیروزی ایران مقابل قزاقستان در مسابقات کاپ آسیا 2022، اظهار داشت: واقعیت مقایسته ایران و قزاقستان در روز گذشته رقم خورد. ما در بازی‌های گذشته هم می‌توانستیم برنده باشیم؛ اما اشتباهاتی در پنجره دوم و سوم انتخابی جام جهانی داشتیم که باعث شد بازی را واگذار کنیم. البته آن 2 شکست اتفاق و حادثه بود. 

وی افزود: توان و ظرفیت تیم ما در بازی دیروز مشهود بود. ما در کوارتر سوم اوج فاصله خودمان را با رقیب نشان دادیم. در واقع با توجه به توانایی تیم ما قزاقستان باید سال‌ها تلاش کند تا به ما برسد. اختلاف 36 امتیازی نشانگر تفاوت سطح بارز ایران و قزاقستان بود. 

کارشناس بسکتبال ایران گفت: توزیع امتیاز آوری بازیکنان ما طوری بود که وقتی آنها به 2 رقم می‌رسند می توانیم روز خوبی را برای تیم متصور باشیم.  یا اینکه در بعضی بازی‌ها به تک ستاره‌ها متکی باشیم. مانند بازی سوریه که بهنام یخچالی مقابل سوریه عرض اندام کرد و تک ستاره تیم ما بود. بازیکنانی مانند جمشیدی و بهنام یخچالی می‌توانند در نتایج تیم تاثیرگذار باشند. البته نباید منکر دفاع خیلی خوب تیم ملی باشیم.تیم ملی خیلی حساب شده دفاع کرد و یکی از دلایل اختلاف امتیاز تیم ما بود. 

توفیق درباره به کارگیری بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بسکتبال، عنوان کرد: زمان خیلی خوبی از بازیکنان جوان بهره گرفته شد و  در این خصوص حساب شده عمل شد. 4 بازیکنی که زمان کمتری برای حضور در میدان داشتند به همراه یک بازیکن با تجربه در زمین قرار میگرفتند. به نظرم استفاده از 4 بازیکن جوان به همراه ارسلان کاظمی یا سجاد مشایخی توازن تیم را حفظ می‌کرد. امیدوارم جوانترهای تیم با استفاده از این تجارب در آینده بتوانند بیشتر به تیم کمک کنند. 

وی درباره تقابل ایران و ژاپن در بسکتبال کاپ آسیا و تعیین صدرنشین گروه در این مسابقه،‌ تصریح کرد: ژاپن در سال‌های اخیر سرمایه گذاری کرده است و دو بازیکن این تیم در NBA شاغل هستند البته یکی از آنها در این رقابت‌ها حضور دارد. حضور ژاپن در رقابت‌های المپیک و بازیهای جام جهانی در فرایند آماده‌سازی و تجربه این تیم تاثیرگذاشته است. بازیکنان پیرامونی کار دشواری در این مسابقه دارند؛ اما داخل منطقه رنگی فکر می‌کنم برتری متعلق به ایران است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: