کد خبر: ۹۲۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۲۵۱
استاندار قزوین گفت: بازار آب برای اولین بار در استان قزوین راه اندازی می‌شود که موجب افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و صنعت خواهد شد.

بازار آب در استان قزوین راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرداغ ، محمدمهدی اعلایی در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن استان قزوین، گفت: برای اولین بار، تعامل و فروش آب و بازار آب در بازار آب در استان قزوین راه‌اندازی می‌شوداستان رقم خواهد خورد و امکان فروش حق آبه فراهم خواهد شد که بهره وری بخش صنعت و کشاورزی را توامان فراهم خواهد کرد. در استان از یک تولید ناخالص ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان متعلق به بخش صنعت است که چهار درصد آب استان را مصرف می‌کند.

استاندار گفت: بخش کشاورزی استان حدود ۸۸ درصد منابع آبی استان را مصرف می‌کند و باید برای ایجاد تعادل در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

اعلایی اضافه کرد: مدیران اقتصادی استان و مسوولان سیاستگذار استان متوجه ظرفیت صنعتی استان هستند و به اهمیت این فضا توجه دارند.اگر مساله‌ای در حمایت از این واحد‌ها وجود دارد یا ناشی از فقدان اطلاع مسوولان است یا در حوزه اختیارات ما نیست که باید با هم افزایی و همراهی، آن‌ها را پیگیری کنیم.یکی از موارد موثر در این زمینه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است و موضوعات و مشکلات صنعتگران را در آن پیگیری می‌کنیم و فعالان بخش خصوی با این شورا ارتباط خود را حفظ کنند و مسایل خود به آن منعکس کنند.

 

استاندار قزوین افزود: مدیران اجرایی استان، شرکای اجتماعی فعالان اقتصادی هستند و از آن‌ها خواهش داریم برای قرار گرفتن در مسیر تعالی در کنار بنگاه‌ها باشند و مسایل آن‌ها را پیگیری کنند.هیچکس حق ندارد در مسیری که مدیران با سلامت برای حمایت از صنایع طی می‌کنند مانع ایجاد کند که با کج اندیشی در این حوزه، برخورد خواهم کرد.

اعلایی افزود: از مدیران انتظار داریم دست و پای آن‌ها در حوزه حمایت از واحد‌ها نلرزد و دستگاه قضایی و نمایندگان قوه مقننه در استان در این حوزه با ما همراه هستند.این مفاهمه بین همه دستگاه‌ها در استان وجود دارد و ما در جهت ارتقای این نگاه در سطح استان حداکثر توان خود را مصروف خواهیم کرد.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط سخت اقتصادی، گفت: در این شرایط باید در کنار همدیگر بودن را بیشتر کنیم تا مشکلات مرتفع شود. در حوزه انرژی که دغدغه کشور است اقدامات خوب دولت را شاهد هستیم که موجب کاهش قطعی برق واحد‌های مسکونی شده است. در حوزه انرژی، اولین شهرک انرژی کشور در شرق استان مستقر می‌شود و ظرفیت‌های حقوقی و اجرایی را ایجاد می‌کند که به توسعه فضای اقتصادی بنگاه‌های ما کمک می‌کند و به شدت مورد حمایت ما خواهد بود. رشد هشت و نیم درصدی اقتصاد استان را در ۱۴۰۱ در برنامه داریم که ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری لازم دارد که اقداماتی در این زمینه در حوزه تولید و ساختمان صورت خواهد گرفت.

صداوسیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: