افتتاح پروژه افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت کلرپارس با دستور رئیس‌جمهوربه گزارش خبرداغ به نقل از شستا رسانه، در این آیین که با حضور حجت‌الاسلام رئیسی، ریاست‌جمهوری و فاطمی‌امین، وزیر صمت، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، پروژه افزایش ظرفیت تولید محصولات شرکت کلرپارس نیز افتتاح شد.
کلر پارس شهرستان بستان‌آباد آذربایجان شرقی محصولاتی مانند پارافین کلره، هیدروژن، کلر، سود سوزآور جامد و غیره را با ظرفیت ۱۱۰ هزار تن تولید می‌کند که مجموع ارزی ریالی این واحد ۹۰۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی‌شده برای ۳۹۵ نفر اشتغال ایجاد شود.

مهندس ابوالفضل باباپور، مدیرعامل کلرپارس نیز در خصوص افتتاح پروژه افزایش ظرفیت شرکت کلرپارس گفت: با افتتاح این پروژه تولید کلرمایع از ۵۰ تن در روز به ۸۵ تن، سود مایع از ۱۸۶ تن در روز به ۳۱۶ تن، پارافین کلره از ۱۰ تن در روز به ۱۵ تن و اسیدکلریدریک از ۱۲ تن در روز به ۱۵۰ تن در روز خواهد رسید.

وی همچنین در مورد میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های مذکور گفت: طرح‌های افـزایـش ظـرفیت کـلر، سود، هیدروژن، اسیدسازی و پارافین کلره با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۸ میلیون دلار به‌صورت ارزی و مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به‌صورت ریالی بوده است.