کد خبر: ۹۲۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
تعداد بازدید: ۲۱۷
افزایش قیمت فوتبالیست های ایرانی، منجر به اجرای قانون سقف قرارداد شده اما مشخص نیست این قانون شامل خارجی ها هم می شود؟

به گزارش خبرداغ به نقل از طرفداری: افزایش قیمت فوتبالیست های ایرانی، منجر به اجرای قانون سقف قرارداد شده اما مشخص نیست این قانون شامل خارجی ها هم می شود؟

سقف قرارداد هشت میلیارد تومانی در حال حاضر مشمول بازیکنان داخلی است اما برای کنترل قیمت بازیکنان و مربیان خارجی چه قانونی در نظر گرفته شده؟ بازیکنانی که در اکثر مواقع از کیفیت مناسب برخوردار نیست و با قیمت های گزافی به تیم های ایرانی ملحق می شوند.

در پی افزایش بدون حساب و کتاب دستمزد بازیکنان و مربیان در نقل‌وانتقالات سال جاری، سازمان لیگ در اقدامی فوری به دنبال وضع قوانین محدود کننده برای کاهش قیمت قراردادها شده و از هم اکنون به تیم‌های متمول هشدار داده که بعد از وضع قانونی واحد، قراردادهای جدید و منعقد شده بعد از اتمام لیگ بیست و یکم باید اصلاح و زیر سقف قرارداد برگردد.

انونی مشابه، حدود ۱۵ سال قبل در فوتبال ایران اجرا شد و سازمان لیگ سقف ۳۵۰ میلیون تومان را برای قرارداد فوتبالی ها وضع کرد که تبعات سنگین‌تری را برای فوتبال به دنبال داشت و صدای اهالی فوتبال را در آورد چرا که قراردادهای پشت پرده مانند اهدای خودرو یا ساختمان در کنار قراردادهای رسمی رواج پیدا کرده بود. از طرفی برخی از باشگاه‌ها زیر قول خود می‌زدند که صدای اعتراض بازیکنان و مربیان را در آورده بود و آن‌ها هم نمی‌دانستند حقوق خود را از کجا دنبال کنند چرا که اهدای خودرو و ساختمان خارج از چارچوب قرارداد بازیکنان و باشگاه بود و سازمان لیگ و کمیته‌های انضباطی هیچ مسئولیتی در قبال پیگیری مطالبات خارچ از قرارداد فوتبالی‌ها نداشتند.

فعلا اعلام شده که این قانون شامل قراردادهای قدیمی و فعلی است و هیچ قراردادی بالای هشت میلیارد تومان معتبر نیست اما درباره بازیکنان خارجی چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟

در همین فصل گذشته بارها بازیکنانی از کشورهای مختلف راهی ایران شدند و به ازای یک فصل حضور در ایران دستمزد ۳۰۰ تا ۹۰۰ هزار دلاری دریافت کردند که یک محاسبه ساده نشان می دهد بیش از سقف قرارداد فوتبال ایران است.

وقتی قانونی در فوتبال ایران اجرا می شود، مطمئنا بازیکنان و مربیان داخلی انتظار دارند همه مشمول آن شوند و خون خارجی ها رنگین تر از بازیکنان داخلی نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: