کد خبر: ۹۲۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۸
رامین طلوعی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به این نکته اهمیت دارد که آمریکا نمی‌خواهد مانعی برای کشورها در خرید موادغذایی و کود از روسیه وجود داشته باشد. تاکید کرد: کشورها در صورتی که در انجام معاملات مجاز با مشکل مواجه شدند، باید با وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی (مسؤول تحریم‌ها) و یا سفارت‌های آمریکا رایزنی کنند.

آمریکا: نمی‌خواهیم مانع خرید مواد غذایی کشور‌ها از روسیه شویم / اگر کشور‌ها در انجام معاملات مجاز با مشکل مواجه شدند، با ما رایزنی کنندمعاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری تاکید کرد که این کشور به دنبال ایجاد موانعی برای کشورهای جهان در مسیر واردات غذا و کود از روسیه نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، رامین طلوعی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به این نکته اهمیت دارد که آمریکا نمی‌خواهد مانعی برای کشورها در خرید موادغذایی و کود از روسیه وجود داشته باشد.

این مسؤول وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: کشورها در صورتی که در انجام معاملات مجاز با مشکل مواجه شدند، باید با وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی (مسؤول تحریم‌ها) و یا سفارت‌های آمریکا رایزنی کنند.

جنگ در اوکراین و تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات غلات را متوقف کرده و این امر خطر بروز بحران غذایی در بسیاری از کشورهای جهان را افزایش داده، از ابتدای سال جاری میلادی نیز قیمت گندم و ذرت به شکل چشمگیری افزایش داشته و همانگونه که در نشست ۲۱ مه شورای امنیت اعلام شد، ذخیره گندم تنها برای ۱۰ هفته کفایت خواهد کرد و شرایط از بحران سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بدتر است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیشتر تاکید کرده بود، بحران غذا در جهان مدت‌ها قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به دلیل همه‌گیری و ارزیابی اشتباه کشورهای غربی رخ داده بود.

همچنین لاوروف تاکید کرد: وضعیت کنونی موجب وخامت بحران شد و تحریم‌های غرب یکی از دلایل اصلی توقف صادرات مواد غذایی بوده و بحران را وخیم‌تر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: