کد خبر: ۹۲۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۶
وزیر امور خارجه روسیه گفت که لندن در تلاش است بهانه‌هایی برای وارد کردن ناوگان خود به دریای سیاه بیابد تا به دستگاه نظارتی بر همه عملیات انتقال غلات از بنادر اوکراین تبدیل شود.

لاوروف: انگلیس به دنبال بهانه‌ای برای فرستادن کشتی‌های جنگی به دریای سیاه استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: وزیر امور خارجه روسیه گفت که لندن در تلاش است بهانه‌هایی برای وارد کردن ناوگان خود به دریای سیاه بیابد تا به دستگاه نظارتی بر همه عملیات انتقال غلات از بنادر اوکراین تبدیل شود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه -1» گفت: « از این بحران غذایی برای اهداف مختلف نه تنها در زمینه تبلیغاتی بلکه برای پاکسازی وجهه اوکراین و قرار دادن مسئولیت همه چیز بر گردن روسیه استفاده می‌شود».

وی ادامه داد: اگر به عنوان مثال به اظهارات بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) و وزیر امور خارجه‌اش گوش دهید، مشخص می‌شود که آنها در تلاش هستند تا شرایط را برای نفوذ نیروی دریایی انگلیس به دریای سیاه ایجاد و شروع به مدیریت همه عملیات انتقال غلات از بنادر اوکراین کنند.

سازمان ملل بارها درباره خطر بحران غذایی در جهان به دلیل کمبود غلات هشدار داده است و غرب روسیه را به ممانعت از عرضه محموله‌های غلات اوکراینی به بازارهای جهانی متهم کرده است، در حالی که مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: