کد خبر: ۹۲۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۰۹
وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از همه تولیدکنندگان نفت و گاز، از جمله بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت اوپک خواسته است تا برای مقابله با روند افزایشی قیمت بنزین، تولید نفت خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن از همه تولیدکنندگان نفت و گاز، از جمله بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت اوپک خواسته است تا برای مقابله با روند افزایشی قیمت بنزین، تولید نفت خود را افزایش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، جنیفر گرانهولم روز دوشنبه گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از همه تامین کنندگان نفت در سراسر جهان از جمله اوپک و تولید کنندگان داخلی نفت و گاز آمریکا خواسته است تا تولید خود را افزایش دهند.
گرانهولم تصریح کرد، با وجود اینکه عربستان متهم به قتل جمال خاشقچی تبعه آمریکا و روزنامه نگار نشریه واشنگتن پست شده است، بایدن با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد که در هفته آینده با مدیران شرکت‌های نفت و گاز آمریکا دیدار خواهد کرد تا درباره کمبود ظرفیت‌های فرآوری در پالایشگاه‌های نفت این کشور گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا، بایدن در حالیکه با بحران‌های مختلف از جمله انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، در نامه‌ای به شرکت‌های بزرگ نفتی کشور، از آن‌ها خواسته است تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات پالایشی را افزایش دهند تا بتواند با روند افزایشی قیمت سوخت مقابله کند.

وی در نامه‌ هفته جاری خود به مدیران اجرایی این شرکت‌های نفتی گفت که کسب سود بالای بی‌سابقه برای پالایش نفت به بنزین و گازوئیل در زمان جنگ «قابل قبول» نیست و از شرکت‌ها خواست با دولت او برای رسیدگی به افزایش قیمت‌های ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین همکاری کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، این نامه نشان‌دهنده آخرین تلاش بایدن برای رسیدگی به قیمت‌های بی‌سابقه بنزین در آمریکا است که در آخر هفته گذشته به‌طور میانگین در سطح ملی به بالای ۵ دلار در هر گالن (۳.۸ لیتر) رسید.

وزارت انرژی آمریکا پیش از این اعلام کرد که به عنوان بخشی از طرح پیشین دولت بایدن ۴۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر راهبردی نفت را به فروش می‌رساند.

این وزارتخانه اعلام کرد که ارائه این مقدار نفت فروخته شده از ذخایر راهبردی، از ۱۶ ماه اوت آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، کاخ سفید ۲۴ خرداد ماه سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان را تایید و تاریخ آن را ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) اعلام کرد؛ سفری که پیش از اعلام رسمی، موجی از انتقادات را همراه داشته و نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شده است.

با این که بسیاری از تحلیلگران، این سفر را در نتیجه استیصال دولت آمریکا در کاهش قیمت سوخت در این کشور می‌دانند اما مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند حضور بایدن در خاورمیانه (غرب آسیا) به دلایل امنیتی صورت می‌پذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: