کد خبر: ۹۲۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
تعداد بازدید: ۱۳۶
فرماندار منطقه لوهانسک شرقی اوکراین می‌گوید نیروهای روسی تقریبا شهر استراتژیک سِوِرودونِتسک را تصرف کرده‌اند و نیروهای اوکراینی تنها یک کارخانه را در اختیار دارند.

تقریبا تمام منطقه لوهانسک به کنترل روسیه درآمد / فرماندار اوکراینی لوهانسک: روسیه شهر استراتژیک سورودونتسک را تصرف کردبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: فرماندار منطقه لوهانسک شرقی اوکراین می‌گوید نیروهای روسی تقریبا شهر استراتژیک سِوِرودونِتسک را تصرف کرده‌اند و نیروهای اوکراینی تنها یک کارخانه را در اختیار دارند.

در هفته‌های اخیر شهر سِوِرودونِتسک صنعتی کانون اصلی حملات روسیه بود و درگیری‌های شدیدی در آن رخ داد.

سرهئی هایدایی گفت که نیروهای اوکراینی به کارخانه شیمیایی آزوت موضع گرفته‌اند، جایی که صدها غیرنظامی نیز به آن پناه برده‌اند.

پیشتر درحالی که غیرنظامیان در زیرزمین آزوت پناه گرفته‌ بودند، نیروهای اوکراین و روسیه برای کنترل شهر در بیرون این کارخانه می‌جنگیدند.

با تصرف سِوِرودونِتسک، کنترل تقریبا تمام منطقه لوهانسک به دست روسیه می‌افتد.

در جریان این درگیری‌ها هر دو طرف تلفات زیادی متحمل شدند.

همزمان مسکو به جنگجویان آمریکایی که اسیر شوند هشدار داده که با آنها به عنوان «مزدور» و نه اسیر جنگی رفتار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: