کد خبر: ۹۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۰
میزان مصرف برق کشور روز گذشته از ۶۲ هزار مگاوات عبور کرد و به ۶۲ هزار و ۱۴ مگاوات رسید. تداوم روند گرمایش هوا به بیشتر شدن مصرف برق در کشور انجامیده و در عین حال تلاش برای پیشگیری از خاموشی ادامه دارد.

عبور مصرف برق از ۶۲ هزار مگاواتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: میزان مصرف برق کشور روز گذشته از ۶۲ هزار مگاوات عبور کرد و به ۶۲ هزار و ۱۴ مگاوات رسید.

تداوم روند گرمایش هوا به بیشتر شدن مصرف برق در کشور انجامیده و در عین حال تلاش برای پیشگیری از خاموشی ادامه دارد.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که میزان مصرف برق روز گذشته در حالی به رقم ۶۲ هزار و ۱۴ مگاوات رسیدکه نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۹ هزار و ۲۷۴ مگاوات بود از رشد بیش از ۳هزار مگاوات برخوردار شده است.

بخش صنعت هم که روزهای قبل تر مصرف خود را به حدود ۳هزار مگاوات کاهش داده بود روز گذشته به رقم ۴ هزار و ۶۵ مگاوات رساند.

اما روند مصرف شبانه برق برعکس روز کاهشی شده و به رقم ۵۹ هزار و ۲۵ مگاوات رسید که در عین حال نسبت به دوره مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۵۰۷ مگاوات بود افزایش را نشان داده است.

بخش صنعت هم مصرف ۴ هزار مگاواتی را تداوم داده و ۴ هزار و ۹۴ مگاوات رساند.

روز گذشته ۵ هزارو ۲۲۵ مگاوات برق کشور از انرژی های تجدید پذیر تامین شده است.

"علی اکبر محرابیان " وزیر نیرو در این باره گفت: در اواخر اولین ماه گرم سال، امروز مصرف ۶۲ هزار مگاوات ثبت شد که نسبت به سال گذشته ١۵٠٠ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اعمال برنامه مدیریت مصرف و تغییر ساعات کاری ادارات دولتی، افزود: هدف‌گذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و تاکنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف داشته‌ایم و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: