کد خبر: ۹۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تعداد بازدید: ۵۰۹
تصور کنید نه یک یا دو، بلکه پنج رکورد جهانی داشته باشید! تصورش هم شگفت انگیز است.

به گزارش خبرداغ به نقل از روزیاتو: تصور کنید نه یک یا دو، بلکه پنج رکورد جهانی داشته باشید! تصورش هم شگفت انگیز است. اما تمام این رکوردها متعلق به یک زن ترک تبار است؛ رومِیسا گلگی ، زنی ۲۵ ساله از ترکیه که با عنوان « قدبلندترین زن جهان » سرتیتر اخبار سراسر جهان شده است.

 

رومیسا می خواهد آگاهی مردم نسبت به وضعیتی که از آن رنج می برد را گسترش دهد. او با یک جهش ژنتیکی بسیار نادر به نام سندرم ویور متولد شد.

این سندروم باعث رشد سریع در بدن می شود، اغلب حرکت مفاصل را محدود و استخوان ها را ضعیف می کند. رومیسا قبل از ۵ سالگی تحت دو عمل جراحی قابل توجه قرار گرفت تا سرانجام بتواند برای اولین بار با کمک واکر راه برود.

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

در سال ۲۰۱۴، رومیسا به دلیل داشتن قد ۷ فوت و ۰.۰۹ اینچ (۲۱۳.۶ سانتی متر) در سن ۱۷ سالگی، عنوان «قدبلندترین نوجوان زن زنده جهان» را دریافت کرد.

در سال ۲۰۲۱، قد او ۷ فوت و ۰.۷ اینچ (۲۱۵.۱۶ سانتی متر) شد و عنوان «بلندترین زن زنده» را به خود اختصاص داد.

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

رومیسا به دلیل قد بلند و وضعیت پزشکی اش، بیشتر اوقات از ویلچر برای حرکت استفاده می کند. با این حال، او مصمم است به جنبه های مثبت نگاه کند و از هر روز بهترین استفاده را بکند.

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

او در مصاحبه ای با گینس گفت:

«هر نقطه ضعفی را می توان به یک مزیت برای خود تبدیل کرد، بنابراین خود را همانگونه که هستید بپذیرید، از پتانسیل خود آگاه باشید و بهترین کار را انجام دهید.»

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

۵ رکورد گینس برای رومیسا

رومیسا علاوه بر دو عنوان جهانی برای قدش، امسال سه عنوان دیگر نیز کسب کرد. او اکنون بلندترین انگشت یک زن زنده (۴.۴۰ اینچ)، بزرگترین دست زن (راست ۹.۸۱ اینچ و سمت چپ ۹.۵۵ اینچ) و بلندترین پشت یک زن (۲۳.۵۸ اینچ) را دارد.

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

رومیسا که قادر به مدرسه رفتن نبود، تحصیلات خود را از خانه به پایان رساند. او همیشه می خواست در صنعت فناوری کار کند. بنابراین، شروع به تحصیل در زمینه توسعه وب کرد و اکنون یک توسعه دهنده Front-End خودآموخته است.

رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟رکورددار «قدبلندترین زن جهان»  چه کسی است؟

رومیسا یک مدافع و یک محقق نیز هست. او در اوقات فراغت، دوست دارد به شنا برود، خرید کند، مکان‌های جدید را کشف کند و گربه‌اش را در آغوش بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: