کد خبر: ۹۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۲۰۲
یک غواص آزاد کروات به پیاده‌روی زیر آب پرداخت و با طی کردن مسافت بیش از ۳۵۰ فوت با یک نفس، رکورد جهانی گینس را شکست.

جزئیات یک رکورد عجیب و غریب در گینس؛ طولانی‌ترین پیاده‌روی زیر آببه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که «ویتومیر ماریچیچ»، رکورد طولانی‌ترین پیاده‌روی زیر آب و مسافتی معادل ۳۵۱ فوت و ۰.۵ اینچ را در کف استخر و با یک نفس، به دست آورد.

ماریچیچ که پیاده‌روی خود را در ۳ دقیقه و ۶ ثانیه به پایان رساند، گفت که نیازی به انجام تمرینات زیادی برای ثبت رکورد نداشته است، زیرا او قبلاً یک غواص آزاد ماهر و حرفه‌ای در آپنه پویا بوده و مهارت حبس نفس در حین حرکت را پیش‌تر آموخته بود.

ماریچیچ به گینس گفت: «به عنوان یک غواص آزاد حرفه‌ای، واقعاً نیازی به آماده شدن برای رکوردهای حبس نفس ندارم و در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای شکستن سایر رکوردهای جهانی مربوط به حبس تنفس هستم».

او گفت: «من می‌توانم کارهای بیشتری انجام دهم، اما این یک رویداد زنده بود، بنابراین می‌خواستم مراقب و دقیق عمل کنم».

این رکورد قبلاً متعلق به بوریس میلوسیچ، غواص آزاد کروات بود که در مارس ۲۰۲۰ مسافت ۳۱۴ فوت و ۱۱.۵ اینچ را در زیر آب پیاده‌روی کرد.

 

منبع: upi / مترجم: الهه جعفرزاده

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: