کد خبر: ۹۲۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
تعداد بازدید: ۹۵۴
جلیل رشیدی کوچی نماینده مردم مرو دشت در مجلس یازدهم در باره گمانه‌زنی‌هایی که در رابطه با نقش اسرائیل در هک کردن سامانه‌هایی مثل سامانه شهرداری می‌شود، عنوان کرد که قطعا یک جنگ سایبری و نرم‌افزاری عیانی وجود دارد. هکرهای ایرانی هم نفوذهای زیادی به سامانه‌های رژیم صهیونیستی داشته‌اند و بارها هم اخبارش مخابره شده و اطلاعات زیادی از آن‌ها فاش و منتشر شده است. بنابراین اینکه یک جنگ پشت پرده در حوزه سایبر وجود دارد را کسی نمی‌تواند انکار کند.

رشیدی کوچی نماینده مجلس درمورد هک سامانه شهرداری تهران: یک جنگ پشت پرده در حوزه سایبر وجود دارد / دلیل هک سامانه شهرداری تهران، اتصال آن به اینترنت جهانی ست؛ از این طریق نفوذ شکل گرفتهبه گزارش خبرداغ ، نماینده مردم مرو دشت در مجلس یازدهم در باره گمانه‌زنی‌هایی که در رابطه با نقش اسرائیل در هک کردن سامانه‌هایی مثل سامانه شهرداری می‌شود، عنوان کرد که قطعا یک جنگ سایبری و نرم‌افزاری عیانی وجود دارد. هکرهای ایرانی هم نفوذهای زیادی به سامانه‌های رژیم صهیونیستی داشته‌اند و بارها هم اخبارش مخابره شده و اطلاعات زیادی از آن‌ها فاش و منتشر شده است. بنابراین اینکه یک جنگ پشت پرده در حوزه سایبر وجود دارد را کسی نمی‌تواند انکار کند.

جلیل رشیدی کوچی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود وصل بودن سامانه‌ای وزارتخانه‌ها و شهرداری به اینترنت ملی، بازهم شاهد اختلال و هک شدن این سامانه‌ها هستیم، گفت: «ما دو نوع سامانه داریم؛ یکی سامانه اداری است که به اینترانت یا همان شبکه‌های داخلی متصل هستند و هک کردن‌شان کار دشوار و شاید هم غیر قابل انجام است. اما برخی از سامانه‌هایی که وزارت خانه‌ها دارند، به ویژه سایت‌های اطلاع رسانی یا ثبت‌نام‌هایی که انجام می‌دهند، به اینترنت وصل است یعنی دیگر داخلی نیست. معمولا این هک‌ها یا خرابکاری‌هایی که اتفاق می‌افتد در این سامانه‌هاست. ضمن اینکه شبکه ملی به صورت یکپارچه و کامل بین تمامی وزاتخانه‌ها و نهادها نیست که این هم امر هم خلاهایی را به وجود می‌آورد و فرصت خرابکاری را افزایش می‌دهد.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «این اتفاقی که برای سامانه شهرداری رخ داده، دلیلش این است که به اینترنت جهانی وصل است و از این طریق نفوذ شکل گرفته است. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و نفوذی شکل می‌گیرد، باعث ایجاد آسیب به زیر ساخت‌ها هم می‌شود. فکر می‎کنم دلیل اصلی وجود برخی از مشکلات این امر باشد.»

رشیدی کوچی درباره گمانه‌زنی‌هایی که در رابطه با نقش اسرائیل در این اختلالات می‌شود، عنوان کرد: «قطعا یک جنگ سایبری و نرم‌افزاری عیانی وجود دارد. هکرهای ایرانی هم نفوذهای زیادی به سامانه‌های رژیم صهیونیستی داشته‌اند و بارها هم اخبارش مخابره شده و اطلاعات زیادی از آن‌ها فاش و منتشر شده است. بنابراین اینکه یک جنگ پشت پرده در حوزه سایبر وجود دارد را کسی نمی‌تواند انکار کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: