کد خبر: ۹۲۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از شیوع سونامی سرطان گوارش در مازندران خبر داد و گفت: وزارت بهداشت بحران جدید شمال ایران را جدی بگیرد.

شیوع سونامی سرطان گوارش در مازندرانبه گزارش خبرداغ ، محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به سونامی شیوع بیماری سرطان گوارش در مازندران اظهار داشت: سرطان‌ها در کل کشور به‌ویژه استان مازندران متأسفانه از شیوع قابل‌توجهی برخوردار است و این یک بحران جدی برای این استان شمالی است.

وی افزود: در گذشته مطالعات گسترده‌ای در این باره انجام شد به‌ویژه در شرق استان مازندران و استان گلستان که شیوع بیشتری نسبت به غرب مازندران داشت، مواردی مانند مصرف غذا‌های داغ ـ که مهم‌ترین عامل شیوع سرطان گوارش است ـ مسائل ژنتیکی و همچنین رژیم غذایی نیز عامل این بیماری است.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان حاضر سعی داریم در غرب استان مازندران زیرساخت‌های درمانی را تقویت کنیم و همکاری چند فوق‌تخصص آنکولوژی در تنکابن و غرب استان می‌تواند کمکی برای درمان این بیماران باشد

محسنی بندپی با بیان اینکه "تلاش بر آن داریم با مطرح کردن موضوع سونامی سرطان گوارش در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مجمع نمایندگان استان مازندران، عوامل را بشناسیم"، خاطرنشان کرد: با درگیر کردن مردم و اطلاع‌رسانی، به‌ویژه شبکه‌های بهداشت و درمان و بهورز‌های خانه بهداشت آگاهی‌های مردم را افزایش بدهیم و بتوانیم از وقوع بیش از حد این بیماری مهلک در کشور و استان مازندران جلوگیری کنیم.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: