کد خبر: ۹۲۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
تعداد بازدید: ۱۳۶
عدم پیشرفت در گفتگوهای ایران و آژانس می تواند منجر به درگیری دیپلماتیک جدیدی با غرب در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی شود. اگر قدرت های غربی به دنبال قطعنامه ای در مجکومیت تهران باشند، این موضوع می تواند ضربه سنگین تری به تلاش ها برای احیای برجام بزند.

در بحث منشا ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده، ایران توضیحاتی که به لحاظ فنی معتبر باشد، ارائه نکرده / موضوعات پادمانی مربوط به این سه مرکز همچنان حل نشده باقی مانده‌اندرویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی تازه خود به شورای حکام گفته است که ایران پاسخ های کمی به سؤالات قدیمی آژانس درباره منشاء ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام نشده، داده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ،  در ادامه این مطلب آمده است: عدم پیشرفت در گفتگوهای ایران و آژانس می تواند منجر به درگیری دیپلماتیک جدیدی با غرب در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی شود. اگر قدرت های غربی به دنبال قطعنامه ای در مجکومیت تهران باشند، این موضوع می تواند ضربه سنگین تری به تلاش ها برای احیای برجام بزند.

گزارش فصلی تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که جزئیات ناکامی ایران در ارائه پاسخ‌های رضایت‌بخش را توضیح می‌دهد، فشار بر ایالات متحده و متحدانش را برای اقدام علیه تهران در جلسه شورای حکام افزایش می‌دهد.

آژانس در گزارش روز دوشنبه خود گفته است که ایران پاسخ‌های کمی به سوالات این نهاد در مورد منشاء ذرات اورانیوم پیدا شده در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده خود داده است.

آژانس افزوده است: «ایران توضیحاتی ارائه نکرده است که در ارتباط با یافته‌های آژانس در آن سایت‌ها، از لحاظ فنی معتبر باشند. موضوعات پادمانی مربوط به این سه مرکز همچنان حل نشده باقی مانده‌اند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: