کد خبر: ۸۸۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۲۹۵
صالحی:
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در تماسی تلفنی، تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص حفظ داده‌های دوربین‌های مستقر آژانس تا یک ماه آینده ابلاغ شد.

تصمیم نظام برای ادامه یکماهه توافق قبلی با آژانس به گروسی ابلاغ شد/غنی‌سازی ۶۰ درصد ادامه داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی اکبر صالحی با اشاره به اتمام مهلت سه ماهه ضبط دوربین‌های مستقر آژانس و تماس تلفنی صبح امروز با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی،گفت: مذاکرات ۱+۴ که در وین در جریان است تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط شود و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به «گروسی» ابلاغ شد.

وی افزود: ما هیچ بیانیه مشترکی این بار نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ادامه غنی سازی ۶۰ درصد،اظهار داشت: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ما بالای ۹۰ کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یکسال به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسید و الان بعد از حدود ۴ ماه به ۹۰ کیلو گرم رسیده است.

صالحی گفت: میزان اورانیوم ۶۰ درصد ما بالای ۲.۵ کیلوگرم رسیده است و اورانیوم ۵ درصد ما هم بالای ۵ تُن است و فعالیت‌های هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: