کد خبر: ۹۲۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید: ۱۶۱
پنجمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان صبح امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تاکید مخبر بر استفاده از ظرفیت‌های بودجه سال جاری برای کمک به توسعه دانش بنیان‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پنجمین جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان که معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»  و با تاکید بر بهره گیری از برخی فرصت های موجود در بودجه سال جاری برای کمک به توسعه دانش بنیان در کشور، افزود: تاکنون توجه کافی به توسعه شرکت های دانش بنیان در بودجه جاری کشور نشده است و بدنبال آن هستیم تا در بودجه ریزی سالانه دولت توازنی در اختصاص بودجه معاونت علمی و فناوری با سایر دستگاه ها و بخش ها بوجود آید.

وی خاطر نشان کرد: با در اختیار گذاشتن امکانات مالی و زیرساختی به حوزه دانش بنیان، تمامی وزارتخانه ها موظف به دانش بنیان کردن دستگاه های متبوع خود و همچنین اشتغال زایی در این بخش هستند. 

بیشتر بخوانید: 

مخبر: نمی‌توانیم بالا سر هر دکانی آدم بگذاریم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های معاونت علمی و فناوری برای تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش های دولت سیزدهم، قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور بعنوان یک منبع قابل استناد برای توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور پایه ریزی شده است. 

وی خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبارات لازم در راستای تحقق قانون جهش تولید دانش بنیان و با ورود و کمک شرکت های دانش بنیان و درآمدزایی از طریق صادرات مواد و محصولات تولیدی این شرکت ها ، ضمن توسعه زنجیره ارزش تولید، کشور از مرحله خام فروشی عبور خواهد کرد. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این جلسه ضمن بررسی وضعیت بودجه و تخصیص منابع مالی این معاونت، گزارشی از تصویب آیین نامه های اجرای مرتبط با قانون بودجه شرکت های دانش بنیان و منابع لازم جهت اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارائه کرد. 

همچنین آخرین اقدامات انجام شده در ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در حوزه های بومی سازی، پروژه های پیشران و زیست بوم، اقدامات اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان و همچنین محورهای اصلی قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله تقویت ابزارهای مالی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز، رفع موانع فعالیت های دانش بنیان و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: