کد خبر: ۹۱۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۶
مدیرکل دفتر فنی و ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل هوایی از مسافر یا خریدار خدمت قابل وصول است.

مالیات بر ارزش افزوده بلیت هواپیما، از مسافر اخذ می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: مدیرکل دفتر فنی و ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل هوایی از مسافر یا خریدار خدمت قابل وصول است.

حجت الله مولایاری مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای از معافیت مالیات بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری ریلی، جاده‌ای و دریایی اعم از بار و مسافر مطابق جزو ۱۳ بند «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ خبر داد.

در این بخشنامه بخش حمل و نقل هوایی بار و مسافر بر اساس مواد ۲ و ۱۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال گذشته، مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

لذا طبق قانون مذکور، مالیات و عوارض بخش حمل و نقل هوایی قابل مطالبه از مسافر یا دریافت کننده خدمات خواهد بود؛ لذا شرکت‌های حمل و نقل هوایی مکلف به اخذ مالیات از مسافر یا صاحب بار هوایی در قلمروی جغرافیایی کشورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: