کد خبر: ۹۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۵۶۶
فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب دیشب در ضیافت افطاری آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور حضور یافتند و نقطه‌نظرات خود را در حوزه‌های مختلف، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصاد سیاست خارجی منتقل کردند.

جزئیاتی از ضیافت افطاری فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور/ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به رئیسی چه گفتند؟به گزارش خبرداغ، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس، درباره ضیافت افطار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی که دیشب صورت گرفت، اظهار داشت: چون دیر به ما اطلاع داده شد نتوانستیم مطلب متقنی تهیه کنیم اما وقت هم کم بود و 3 الی 4 دقیقه زمان برای صحبت بود. آنطور باید و شاید مطالب را به رئیس‌جمهور منتقل کنیم.

وی افزود: در جلسه با رئیس‌جمهور، اصلاح‌طلبان معتدل دعوت شده بودند و از جریان‌های رادیکال جریان اصلاحات حضور نداشتند، مثلاً آقایان ابطحی (رئیس دفتر دولت اصلاحات)، حسین کمالی (دبیرکل حزب اسلامی کار)، مجید انصاری (سخنگوی جامعه روحانیت مبارز)، اشرف بروجردی (عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات)، شهاب طباطبایی (سخنگوی حزب ندا)، سعید لیلاز (عضو حزب کارگزاران سازندگی)، حسین مرعشی (دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی)، علی مطهری (نماینده سابق مجلس)، بنده و چند تن از فعالان اصلاح‌طلب حضور داشتیم.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اصولگرایان در جلسه ضمن تعریف از عملکرد آقای رئیسی، معتقد بودند که حضور آقای رئیسی در منصب ریاست جمهوری فرصت خوبی است چرا که مردم اعتماد کردند و نباید آقای رئیسی فرصت را از دست بدهد و امید مردم را ناامید کند.

هاشمی درباره محورهای بحث شده توسط اصلاح‌طلبان در این جلسه گفت: اصلاح‌طلبان درباره انتخابات، قانون اساسی و فشار بخش انتصابی به انتخابی مسائلی را مطرح کردند و از آقای رئیس‌جمهور خواستند که از قانون اساسی حراست کند.

وی گفت: اصلاح‌طلبان البته به مسائل اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه، کشور به آن دچار شده نیز اشاره کردند و مواردی را به عنوان پیشنهاد در خصوص کسری بودجه حاشیه‌نشینی، بیکاری، ورشکستگی دولت و بانک‌ها و مبلغی معادل 4 الی 5 هزار میلیارد تومان که توسط بانک‌ها خلق می‌شود نیز به رئیس‌جمهور منتقل کردند.

محسن هاشمی با بیان اینکه در این نشست به رئیس جمهور گفتم که باید فردای روشنی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به مردم نشان دهیم گفت:‌ ایرانیان می‌توانند شاد هم باشند و اگر مردم مطمئن شوند که فردای آنان روشن خواهد بود، قطعا مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل می‌کنند اما امروز احساس می‌کنم مدیران به فکر علاج درد کشور نیستند و فقط به اجرای ایده‌گرایی خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: ویژگی بارز مرحوم پدرم هاشمی رفسنجانی این بود که به مردم امید می‌دادند، حتی در زمان جنگ در آن اوضاع و احوالات نیز به مردم امید می‌داد و دیدید که چگونه مردم 8 سال جنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل،‌ رشادت کردند و به پیروزی رساندند.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: از آقای رئیس جمهور خواستم دریافت اطلاعات صحیحی از مسئولان داشته باشد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی به مقام معظم رهبری و دیگر سران قوا منتقل کند و این وظیفه اصلی ایشان است.

وی گفت: البته مثالی هم زدم که آقای رئیس جمهور حواسشان باشد که اطلاعات دروغ و اشتباه به ایشان ندهند که باعث حاشیه کوتاهی بین من و آقای رسایی نیز شد.

هاشمی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که فعالان سیاسی بایکوت شده‌اند و این رابط بین حاکمیت و جوانان مختل شده، در حالی که امروز نسل جدید، نسلی کمتر واقع‌گرا و به دنبال مدیریت هدف‌گرا است. اگر نتوانیم این مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ ترمیم کنیم، نسل جدید از کنترل خارج می‌شود، بنابراین لازم است به فعالان سیاسی اختیار و آزادی بیشتر در حرف زدن داده شود و این گونه نباشد تا بخواهیم انتقاد کنیم حمل بر غر زدن و ضدانقلابی بودن تلقی شود.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: به آقای رئیسی در ضیافت افطاری هشدار دادم که اجازه ندهد میانه‌روها به نفع تندروها حذف شوند.

وی تأکید کرد: آقای مرعشی (عضو ارشد جبهه اصلاحات ایران) درباره سیاست خارجی مواردی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرد. ما الان باید از سیاه‌چاله در نظام بین‌الملل و نظام اقتصادی جهانی هر چه سریع‌تر خارج شویم. جامعه به سمت عقلانیت رفته و برای خروج از این چاله حاکمیت را‌‌‌‌‌‌‌‌ همراهی و همکاری می‌کند و بدون کوچک‌ترین ضربه‌ای به نظام می‌توان این چالش را‌‌‌‌‌‌‌‌ با موفقیت پشت سر گذاشت.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در مورد عدالت سلبی و ایجابی نیز مواردی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان کردم، گفت: به اعتقاد من باید بین عدالت سلبی و ایجابی توازنی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برقرار کرد؛ یعنی برای عدالت ایجابی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید با افزایش تولید ثروت و رفاه در جامعه ایجاد شود که همه در این شکوفایی شریک باشند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
اینها همش چرنده فکر گرانی های بی رویه باشید مردم روز به روز بیچاره تر میشوند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: