کد خبر: ۹۱۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۵۱۳
اکنون به نظر می‌رسد برخورد با این فرد به عنوان یکی از پیچیده ترین پرونده های فساد اقتصادی در حال کلید خوردن است. کسی که قبلا مدعی شده که توانایی خریدن همه مدیران مربوط به حوزه خودش را دارد و هیچ کس نمی‌تواند در برابر او مقاومت کند.
برخورد با یکی از شبکه‎‎‌های فساد اقتصادی؛ آغاز جراحی بزرگ در پتروشیمی مسجد سلیمان/ برخورد با شبکه فساد پیچیده از سوی صندوق بازنشستگیدر پی بررسی های انجام شده در خصوص عملکرد و جریانات مبهم در شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان و نظر برخی نهادهای نظارتی مبنی بر لزوم اصلاحات مدیریتی در شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان، هیات مدیره شرکت مذکور پس از عدم توفیق در شفاف سازی اقدامات مبهم و مسأله دار داوودی در بخشهای مختلف مدیریت شرکت مذکور و به ویژه فرایندهای مالی و عدم درج اطلاعات مناقصات و مزایده ها در سایت صندوق بازنشستگی کشوری با وجود تاکیدات چندباره و همچنین برخی رفتارهای نامعمول و سیاسی یوسف داوودی، در جلسه روز پنجم اردیبهشت خود وی را برکنار کرد.
 
به گزارش خبرداغ به نقل از رجانیوز؛ با اقدام دستگاههای نظارتی در بررسی دقیق تر فرایند مشارکت و جریانات مالی ساخت و خرید و فروش ها در شرکت مذکور، احتمالا باید منتظر فصل جدیدی از اطلاعات پیرامون این پرونده بود.
 
پیش از این منابع خبری از رکوردداری داووی به عنوان مالک دو مجوز پتروشیمی در اندیمشک و مسجدسلیمان اطلاع داده بودند و اخبار متعددی از سکونت وی در خارج از کشور و مدیریت مجموعه‌های اقتصادی خود از برجی در دبی حکایت داشت. گفته شده این نماینده سابق مجلس تنها با واگذاری ۴۰% از سهام پتروشیمی کیمیا اندیمشک مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان بدست آورده است.
 
همچنین در گزارش دیگری خبر از فروش یک ملک گران قیمت متعلق به صندوق بازنشستگی در منطقه فرمانیه تهران با قیمتی به مراتب کمتر و بدون طی تشریفات قانونی و اخذ مجوز از سهامداران و هیات مدیره صندوق داده شده بود. این ملک مساحتی بالغ بر ۷۵۰۰ متر داشته و در حالی در سال ۱۳۹۶ به قیمت ۶۴ میلیارد تومان به فروش رفته که در سال ۱۳۹۴ و بنا بر کارشناسی رسمی دادگستری چیزی در حدود ۸۶ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود.
 
این فرد علاوه بر این، از طریق انعقاد قرارداد با شرکت «ارژنگ ستبر تاراز» متعلق فرزند و برادرش آن هم بواسطه ترک تشریفات مناقصه، منافع مردم و بازنشستگان را در اختیار بستگان خود قرار داده است. وی همچنین در گزارش سازمان بازرسی دارای تخلفات زیر معرفی شده:
 
۱- عدم بازپرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق.
 
۲-واگذاری سهام پتروشیمی مسجدسلیمان به اشخاص ثالث بدون اخذ مجوز از صندوق.
 
۳- عدم توثیق وثایق مربوط به تسهیلات بانک صنعت و معدن بطوریکه تمام وثایق توسط صندوق تودیع شده است.
 
۴- تاسیس شرکت پتروپالایش بختیاری بدون اخذ مجوز از صندوق.
 
۵- عدم تعیین تکلیف ۱۷ درصد سهام شرکت ووهان که واگذار شده.
 
۶- عدم تعیین تکلیف آورده نقدی و ملک فرمانیه.
 
 ۷- انعقاد قرارداد های متعدد با شرکت ارژنگ ستبر تاراز متعلق به فرزند و برادر از طریق ترک تشریفات مناقصه.
 
۸- واگذاری اراضی شرکت به پتروپالایش بختیاری.
 
۹- پیش فروش عمده محصولات کارخانه بدون تولید مستمر و ایجاد تعهدات مالی کلان برای شرکت.
 
۱۰- اعلام خاتمه کار و تحویل قطعی پروژه و قبول تمامی تعهدات مالی توسط شرکت علیرغم ناقص بودن اجرای پروژه توسط طرف چینی بر خلاف مفاد قرارداد.
 
۱۱- مبنای محاسبه ۵۰ میلیون یوان چین بابت کسر الباقی تعهدات عقیم مانده قرارداد با طرف چینی چه بوده و چرا این پول باوجود ناچیز بودن نسبت به حجم کار های باقی مانده به شرکت بازنگشته است؟
 
۱۲- وجود بدهی ۳۰۰ میلیون یوانی مدیر عامل به بانک و عدم درج در صورت های مالی سال ۹۶ و محرز بودن دین به بانک که پرداخت نشده و بر عهده شرکت گذاشته شده است.
 
اکنون به نظر می‌رسد برخورد با این فرد به عنوان یکی از پیچیده ترین پرونده های فساد اقتصادی در حال کلید خوردن است. کسی که قبلا مدعی شده که توانایی خریدن همه مدیران مربوط به حوزه خودش را دارد و هیچ کس نمی‌تواند در برابر او مقاومت کند.
 
حالا و پس از برکناری وی نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد اختلال در روند امور جاری پتروشیمی مسجدسلیمان در حال انجام است. تلاش‌هایی که البته با وجود تاکید نهادهای نظارتی در فرآیند برکناری داووی کاملا قابل پیش بینی بوده و تنها سیاهه اتهامات این شبکه فساد را طولانی‌تر خواهد کرد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: