کد خبر: ۹۱۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید: ۴۵۸
طبق اعلام معاون گمرک ایران فرایند تائید ثبت سفارش ۱۹ محموله شیرخشک دارویی اطفال در روزهای اخیر انجام شده است و به محض ورود به اظهار کالا توسط صاحب کالا، گمرک محموله را با حداقل اسناد، ترخیص و تحویل خواهد داد.

معاون گمرک: مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد / صاحب‌کالا اقدام کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: طبق اعلام معاون گمرک ایران فرایند تائید ثبت سفارش ۱۹ محموله شیرخشک دارویی اطفال در روزهای اخیر انجام شده است و به محض ورود به اظهار کالا توسط صاحب کالا، گمرک محموله را با حداقل اسناد، ترخیص و تحویل خواهد داد.

فرود عسکری -معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با اعلام اخیر سازمان غذا و دارو در مورد ترخیص شیرخشک‌های رژیمی اطفال و تعیین زمان آن توضیحاتی ارائه کرد.


وی با بیان اینکه ترخیص محموله‌هایی مانند شیرخشک از گمرک با حداقل اسناد و تأیید وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، گفت: بر این اساس شرکت واردکننده باید بعد از ترخیص کالا، طی مدت زمان تعیین شده نسبت به ایفای تعهدات خود جهت تکمیل اسناد ترخیص کالا اقدام کند. این در حالی است که واردکننده شیرخشک‌های مورد اشاره، برای برخی محموله‌های قبلی تعهدات خود را در زمان مشخص شده توسط سازمان غذا و دارو انجام نداده و سازمان غذا و دارو نیز مهلت تعیین شده را تا به امروز تمدید نکرده بود، با این حال گمرک تصمیم داشت در صورت ارائه حداقل اسناد با مسئولیت خود نسبت به ترخیص اقدام کند.
عسگری با بیان اینکه صاحب کالا ۱۹ محموله شیرخشک رژیمی شامل سه محموله در بهمن و شش محموله در اسفند پارسال و ۱۰ محموله دیگر در فروردین امسال وارد کرده است، افزود: مسئله اینجاست که این شیرخشک‌ها ثبت سفارش نداشتند و تا زمانی که تائید ثبت سفارش از سوی سازمان غذا و دارو صادر نشود امکان اظهار به گمرک و ترخیص ندارند. با این حال طی اقدامات صورت گرفته از اواخر هفته قبل بخشی از این محموله ثبت سفارش دریافت کرد و امروز(یکشنبه) نیز برای باقی مانده محموله‌ها ثبت سفارش صادر شده و فرایند بازرسی کیفیت و اظهار کالا در حال انجام است.


وی با بیان اینکه مقرر شده است وزارت بهداشت نامه تمدید ایفای تعهد را نیز صادر کند. یادآور شد: بنابراین با اقدامات صورت گرفته همه محموله شیر خشک دارویی اطفال می گ‌تواند طی این هفته به شرط اقدام به موقع صاحب کالا و سازمان غذا و دارو ترخیص شود.

گفتنی است که طی روزهای اخیر دپوی محموله شامل یک میلیون قوطی شیرخشک دارویی برای نوزادان و ضرورت تامین آن با بحث‌هایی همراه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: